Dokumentkontroller

Advanisa er et selskap i AFRY Norge. AFRY Norge er en ingeniør- og arkitektvirksomhet innenfor bygg, infrastruktur, energi og industri. Tjenesteområdene inkluderer rådgivning innen prosjektutvikling, prosjektledelse, prosjektering, arkitektur, lysdesign og digitale løsninger. Selskapet har over 800 ansatte med kontorer i Oslo, Stavanger, Trondheim, Molde, Ålesund, Lillestrøm og Sandefjord.

Selskapet er en del av det svenske AFRY-konsernet, som er ledende innen ingeniør, design og rådgivningstjenester. Selskapet utvikler fremtidsrettede, bærekraftige løsninger gjennom dyktige mennesker og teknologi. Med mer enn 17.000 dedikerte eksperter internasjonalt arbeider AFRY for å realisere verdier til kunder og samfunnet innen infrastruktur, industri og energi.

Making Future.

FirmaAdvansia
FylkeOslo
Søknadsfrist09.03.2021

Advansia er ledende innen prosjekt- og byggeledelse av komplekse landbaserte bygg- og anleggsprosjekter i Norge. Vår ambisjon å skape bærekraftige løsninger gjennom en helhetlig tilnærming. Vi utfordrer, utvikler og sikrer prosjekteier en trygg gjennomføring, fra tidligfase til idriftsettelse – skreddersydd for prosjektets egenart.

Vi trenger flere dyktige dokumentkontrollere til vårt team, og ser etter deg som har god erfaring fra landbaserte byggeprosjekter. Gjerne offentlige formålbygg. Hos oss vil du få muligheten til å delta i en stor prosjektportefølje med samfunnsnyttige og spennende prosjekter, som spenner fra vei/infrastruktur, flyplass, sykehus, skoler og graderte hemmelige prosjekter.

Hos oss vil du være en del av et fagnettverk med dokumentkontrollere som samles periodisk for kompetanseheving, erfaringsutveksling, læring og sosialt. Aktuelle oppdrag/ prosjekter vil være for offentlige- og/eller private byggherrer. Vi har rammeavtaler med de fleste store offentlige byggherrer og jobber i dag med mange interessante prosjekter av varierende størrelser og kompleksitet. Eksempler på prosjekter hvor vi har vært eller er involvert: OSL T2, Nye Deichmanske hovedbibliotek, Munch museet, NIH Norges Idrettshøgskole, Oslo nye legevakt, VAV - Oslo kommune, Radiumhospitalet, Ny lufthavn Bodø og Evenes flyplass. Fremtidige prosjekter vil kunne være innenfor våre hovedområder Sykehus, Helse og kunnskap, Forsvar og justis, Samfunn og kultur, Samferdsel, Flyplass eller Industri og Bærekraft.

Suksesskriterier for deg i denne rollen vil gjerne være følgende:

  • Har nødvendig dokumentfaglig og/eller (administrativ) høyskoleutdannelse.
  • Har nødvendig erfaring ( min. 10år) og tyngde både med administrativ og teknisk dokumentasjon.
  • Har nødvendig erfaring og kunnskap med FDV-arbeid (Forvaltning, Drift og Vedlikehold).
  • Har nødvendige IT kunnskaper og -evner (PIMS, Proarc, Interaxo, E-room, Prosjektplassen og ISY Prosjekt).
  • Har nødvendig erfaring og kunnskap for igangsetting av nye prosjekter (utarbeidelse av prosesser, prosedyrer, rutiner og system), samt å stå i hele gjennomføringen av et prosjekt.
  • Du er en god og lydhør rådgiver for prosjektene som også evner å utfordre prosjektene ift. «best practice» og bærekraftige måter å løse oppgavene på.
  • Du evner å håndtere dokumentkontrollerfunksjonen på en god måte i aktuell prosjektfase.
  • Du har prosjekterfaring fra byggebransjen.
  • Du jobber selvstendig og er samtidig en god «teamplayer».
  • Dedikert og engasjert innen fagfeltet og deler gjerne sin kunnskap og erfaring med sine kollegaer.
  • Ønsker å lære mer innen fagfeltet – også av sine kollegaer.
  • Proaktiv og på offensiven, du tar tak der du ser at det trengs.

Særlig gode IT- og FDV kunnskaper vil kunne oppveie for mangelfull utdannelse og/ eller lang bransjeerfaring.

Erfaring med eller kjennskap til BIM og systematisk ferdigstillelse er en fordel.

Det er svært viktig at du behersker norsk og engelsk meget godt – både muntlig og skriftlig.

Vi deltar i mange graderte prosjekter, og det er viktig at du ikke er i eller har vært i situasjoner som hindrer en eventuell fremtidig sikkerhetsklarering hvis det skulle bli aktuelt (ref. krav fra NSM – Norsk Sikkerhets Myndighet).

Viktigste oppgaver i stillingen vil være:

  • Rådgivning og bistand ifm. oppstart av nye prosjekter når dette er aktuelt (prosess, prosedyrer, rutiner, system...)
  • Ta imot, kontrollere, distribuere og arkivere administrativ og teknisk dokumentasjon i samsvar med prosjektets prosesser, prosedyrer og rutiner i aktuelt/ aktuelle system.
  • Bistand ifm. FDV-arbeid samt å være en pådriver for at dette arbeidet starter tidligst mulig.
  • Opplæring av prosjektmedlemmer i prosess, system, prosedyrer og rutiner.
  • System-administrator (samhandlingsplattform/ prosjekthotell/ arkiv etc.)
  • Bidra til at Advansias kvalitetssystem følges i eget prosjekt.
  • Sørge for at dokumentkontroll gjennomføres med god kvalitet og at systematiske feil oppdages og rettes.
  • Bidra til gode relasjoner mellom Advansia, kunden og andre aktører i prosjektet

Kjenner du deg igjen her og har lyst til å blomstre i vår gode kultur hvor relasjonsbasert ledelse og høy grad av trivsel er fokus må du søke!

Vi vurderer og starter prosesser med søkere forløpende, uavhengig av dato i utlysningen, så ikke vent med å søke dersom du tenker at dette er interessant for deg.

Hvis du lurer på noe kan du ta kontakt med Jill Breisnes på epost: jill.breisnes@advansia.no eller tlf: 40629284

Søk stilling

Vis flere stillinger: