Jernbanen opplever en renessanse, og i divisjonen Drift og teknologi jobber du midt i hjertet av det som skjer. Vår oppgave er å drifte og utvikle jernbanen så flere kan reise effektivt og trygt med tog . Drift og teknologi har ansvaret for alt som påvirker fremføringen av tog. Nå digitaliserer vi jernbanen for å standardisere, modernisere og levere en fremtidsrettet jernbane.
Vi søker etter 2 faglige dyktige kontraktsrådgivere som har god anskaffelseskompetanse og har et ønske om å bidra til at vi blir Norges mest verdiskapende anskaffelsesmiljø. Bane NOR er en av Norges største anskaffelsesorganisasjoner, og har et årlig innkjøpsvolum på 19 mrd. Av dette utgjør rammeavtaler mellom 3-4 mrd kr. Du vil jobbe i enheten Rammeavtaler, som i dag består av 8 personer. Vi håndterer en stor del av de sentrale rammeavtalene, samt alle typer anskaffelsesbehov som stabs- og støttefunksjonene måtte ha. Rammeavtaler ligger i enheten Driftsanskaffelser.
Du vil være ansvarlig for anskaffelse av sentrale rammeavtaler, samt gjennomføre vare- og tjenesteanskaffelser av ulikt omfang. Eksempler på anskaffelser vi gjør, er innenfor konsulent- og rådgivningstjenester som prosjektering, verdianalyser, grunnundersøkelser, byggeledelse o.l. Videre kan det også være anskaffelser av jernbanemateriell styrt av Bane NORs produktgruppestrategi, administrative anskaffelser og andre varer og tjenester. Dette gjør at du vil ha bred kontakt med hele organisasjonen, og det er derfor viktig at du kan håndtere flere ulike interessenter og sørge for fremdrift i anskaffelsene.
Bane NOR ivaretar sitt samfunnsansvar og følger til enhver tid de råd som gis fra nasjonale helsemyndigheter i den nasjonale krisen med bekjempelse av Covid-19 virus. Vi gjennomfører fortsatt de fleste intervjuer via video, men gjør en vurdering i hver enkelt prosess for muligheten til å gjennomføre fysisk intervju i dialog med kandidat.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for planlegging, gjennomføring og oppfølging av anskaffelsesprosesser innenfor Strategiske rammeavtaler
- Sammen med kategorileder gjennomføre analyse av din portefølje for å identifisere gevinstmuligheter
- Utarbeide behovs- og markedsanalyser
- Utarbeide anskaffelsesstrategi og konkurransegrunnlag
- Samarbeide med kategorileder for å sikre at kategoristrategier blir ivaretatt
- Delta med spisskompetanse i kategoriteamene
- Følge opp fagansvarlig i utarbeidelse av kravspesifikasjon og teknisk evaluering
- Motta og evaluere tilbud, forberede, gjennomføre og lede forhandlinger
- Kontraktsadministrasjon og kontraktsoppfølging
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning fra universitets- /høgskolenivå, relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Kompetanse og erfaring innen offentlige anskaffelser
- Det er en fordel med å brukt Visma Tendsign KGV/KAV
- Erfaring med utarbeidelse av avtaler, f.eks Statens standardavtaler
- God kompetanse på office-pakken, spesielt excel og powerpoint
- Må beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig.
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer av vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Personlige egenskaper
Vi søker etter en målrettet, strukturert og nøyaktig person med gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper. Du må være selvstendig, men også trives med å jobbe i og lede team, samt være resultatorientert. Det er vesentlig at du evner å søke gode løsninger gjennom forhandling og samhandling. Personlig egnethet vil bli vektlagt i vurderingen.
Arbeidsmiljø er viktig for oss, så du må identifisere deg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende.
Vi tilbyr
- Gode utviklingsmuligheter i en organisasjon i vekst sammen med dyktige kollegaer og sterke fagmiljøer
- Du vil bli en del av et arbeidsmiljø som består av et høyt faglig kompetansenivå og vil få arbeide i en bedrift som utfører spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver
- Faglig utvikling er viktig for oss og vi har flere gode interne kompetanseoppbyggende muligheter for våre ansatte
- Vi har også svært gode pensjons- og forsikringsordninger og fleksibel arbeidstid (sommer og vintertid)
- Moderne og sentralt beliggende arbeidssted med treningsrom, garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget
- Personalbillett med Go Ahead, SJ og VY sine tog
Kontaktinformasjon
Jan Erik Breivik
Leder strategiske rammeavtaler
911 93 226
jan.erik.breivik@banenor.no