Mestas visjon er vi viser vei. Det sier mye om våre ambisjoner. Vi skal gå foran og vise vei innen våre kompetanseområder. Mestas samfunnsoppdrag er enormt viktig: vi skal sørge for at du kommer deg trygt frem – hver dag. Dette er et ansvar vi tar på største alvor. Vi er stolt av vår 200-årige historie, og gleder oss samtidig over at vi er i positiv omstilling. Nå har vi en tydelig ambisjon om å bli bransjens digitale mester, og som en grunnmur for dette trenger vi stabil og trygg IT-drift!
Vi søker nå etter en IT Operations Manager som kan bidra til at vi lykkes med vår IT-strategi!
Dersom du har bred erfaring fra IT-drift, og ønsker en rolle hvor du kan være med på en digital endringsreise i en samfunnskritisk organisasjon, da kan dette være en spennende mulighet for deg. Hvis du også ser verdien av å bidra til en bedre arbeidshverdag for kollegaer, da håper vi du vil snakke med oss.
Om jobben
Som IT Operations Manager vil du ta en sentral rolle i organisasjonen. Det vil være jobben din å sørge for stabil drift for IT-brukere i Mesta AS, og du vil ha overordnet ansvar for Informasjonssikkerhet. Du vil jobbe tett med IT-sjef og resten av IT-avdelingen som i dag består av fem personer. I praksis omfatter jobben både operative og strategiske oppgaver, som eksempelvis:
- Ansvar for drift og vedlikehold av Mestas teknologiske plattformer:
- Forvaltning av den teknologiske infrastrukturen gjennom leverandører/partnere
- Bidra i utviklingsprosjekter med fokus på fremtidig driftsmodell (DevOps)
- Aktivt arbeid med Problem Management (incident response) med en proaktiv tilnærming gjennom bruk av overvåkningssystemer
- Sikre god oversikt over hvilke systemer og plattformer som brukes til hva og hvorfor og utarbeide strategiske veikart for systemporteføljen
- Lisenshåndtering og sikring av at system og data brukes i henhold til avtaler
- Overordnet ansvar for IT-sikkerhet:
- Utvikling og vedlikehold av IT-sikkerhetspolicyer
- Revidere sikkerhetsnivå ved hjelp av penetrasjonstester og andre metoder
- Ansvar for å bygge opp og lede et lite og effektivt brukerstøtte-team
- Ansvar for IT-driftsbudsjettet
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter deg som har lyst til å lære, og videreutvikle deg som leder og fagspesialist. For å kunne gjøre jobben godt er det nødvendig med bred teknisk bakgrunn fra områder som infrastruktur, sikkerhet, drift, lisenshåndtering, utvikling og skyteknologi. Det er nok å ta tak i, så du bør trives med å raskt sette deg inn i teknologi og prosesser, få oversikt, og løse problemer. Vi har norsk som arbeidsspråk, og det er viktig at du kan kommunisere like godt med ledere, som med IT-leverandører og anleggsarbeidere.
Hvorfor skal du jobbe i Mesta?
For rett person er dette en kjempemulighet. Du vil bli del av et lite team som jobber med den digitale endringsreisen Mesta er på. Jobben du gjør vil bety veldig mye for både dine nærmeste kollegaer, og kollegaer som jobber fra nord til sør i Norge.
Vil du vite mer?
Om du allerede tenker dette er jobben for deg, er det ingen ting å vente på. For å søke laster du opp CVen din og svarer på noen enkle spørsmål som er relevant for stillingen. Du skal ikke laste opp noe søknadsbrev.
Dersom du er nysgjerrig og vil vite mer kan du ta kontakt med våre samarbeidspartnere i MeyerHaugen, så skal du få all informasjon du trenger for å vurdere om dette er en spennende mulighet for deg.
Kontaktperson
Henrik Andersson
Seniorrådgiver MeyerHaugen
Telefon 416 70 787