Business Controller

GK Gruppen er Skandinavias ledende leverandør av teknikk i bygg med en omsetning på over 6 milliarder kroner. Med rundt 3500 ansatte og 84 kontorer i Norge, Sverige og Danmark leverer vi smarte og bærekraftige løsninger innen ventilasjon, kulde, byggautomasjon, elektro, rør og sikkerhet. Vår misjon er å bygge bærekraftige samfunn for generasjoner.

FirmaGK Inneklima Bergen
FylkeVestland
StedBergen
Søknadsfrist23.11.2020

Er du analytisk og vil være en viktig bidragsyter til å skape lønnsomhet og en bærekraftig organisasjon?

Vi beskriver selv denne jobben som den mest interessante controller jobben i bransjen og hvorfor det? Jo fordi GK bygger bærekraftige samfunn for generasjoner og en Business Controller har en viktig rolle for å skape en bærekraftig organisasjon og sikre lønnsom drift. Som Business Controller er du ansvarlig for GK Inneklima Region Vest sin økonomistyring, rapportering og regnskapsanalyse. Det vil si at du har en vesentlig påvirkning på en virksomhet som omsetter for i underkant av 700 millioner. Du vil jobbe tett sammen med regionsdirektør og andre linjeledere i regionen for å sikre riktig økonomi og forretningsutvikling. Du skal være med å sikre transparens i selskapet gjennom nysgjerrighet og integritet. Du vil også jobbe tett med resterende controllere og regnskap/økonomi-team i GK.

Vil du lykkes i GK? Vi ser for oss at du er en forretningsorientert og serviceinnstilt økonom. Du tar selv initiativ ved ydmykt utfordre organisasjonen og føler seg ansvar for at GK skal gå godt. Du er metodisk og systematisk i sin tilnærming og opptrer med ryddighet og nøyaktighet. Riktig person vil få utfordret seg selv og virkelig kjenne at du kan utgjøre en forskjell og at dine handlinger teller.

Arbeidsoppgaver:

  • Ledernes viktigste støttespiller og sparringspartner innenfor økonomistyring og forretningsutvikling i regionen
  • Foreta løpende økonomisk oppfølging og analyse av prosjekter og forretningsenheter
  • Bistå linjeledelsen med å identifisere de største avvikene iht. operative mål på avdelingsnivå, samt definere og prioritere tiltak, og følge opp tiltakene
  • En sentral lederstøtte i budsjett-/prognosearbeid
  • Presentere analyser og økonomisk informasjon i ledermøter
  • Bidra til personlig utvikling av regionens ledere og øvrige ansatte innenfor økonomi og regnskapsforståelse

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Bachelor/Master i økonomi og/eller relevante erfaring - nyutdannede oppfordres også til å søke!
  • Serviceinnstilt og initiativrik
  • Generelt god IT kunnskap, og gode ferdigheter i Excel
  • Gode kommunikasjonsevner og god relasjonsbygger
  • Evne til å jobbe strukturert og systematisk
  • Entusiastisk og godt humør

Vi kan tilby:

  • En interessant stilling i et selskap i utvikling, i et stort konsern med solid økonomi
  • Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
  • Kurs og etterutdanning
  • Gode datasystemer for prosjekt- og økonomistyring
  • Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold

Det må påregnes en del reise innenfor regionens geografi.

Søknader blir behandlet fortløpende.

Kontakt

Harald Damhagen

Regionsdirektør

E-mail

92845515

Søk stilling

Vis flere stillinger: