HR Manager landskoordinering og kompetanseutvikling

I NCC er vi dristige nok til å tro at vi kan forandre verden til det bedre. En jobb hos oss krever at du bidrar til smarte løsninger, har gode samarbeidsevner og kan håndtere en rekke ulike utfordringer. Vi liker å se våre medarbeidere vokse og vi tror at man gjør det best i et kompetent og støttende miljø. Om du vil være med å bygge en bedre og mer bærekraftig fremtid er du velkommen til oss!

FirmaNCC Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist16.10.2020

Vår nåværende HR Manager har søkt nye utfordringer utenfor NCC og vi søker en ny leder til vår sentrale HR-organisasjon i NCC i Norge. Som HR Manager i Norge utgjør du sammen med din organisasjon navet for det lokale HR-arbeidet og leder en organisasjon av spesialister med ansvar for kompetanseutvikling, employer branding og rekruttering samt ansvar for arbeidsrett og lokale kompensasjons- og rettighetsspørsmål.

Rollen hos oss

Rollen som HR Manager er delt i to:

  • Ansvarlig for landskoordinering av HR i NCC i Norge
  • Leder for kompetanseutvikling og det vi kaller NCC Skolen

Som HR Manager i Norge har du et overgripende ansvar for at vi arbeider i henhold til NCC-konsernets prosesser. Du deltar i nettverksgrupper med våre konsernstaber for å utvikle prosesser og arbeidsmetoder, og du vil også være ansvarlig for den lokale implementering.

Du er leder for HR Country Support, som omfatter budsjett- og personalansvar for fire medarbeidere innen områdene kompetanseutvikling, employer branding og rekruttering samt ansvar for arbeidsrett og lokale kompensasjons- og rettighetsspørsmål.

Du vil selv arbeide operativt innenfor flere av områdene samt spesifikt i NCC Skolen. Dette innebærer et overgripende ansvar for kurs og andre kompetansehevingstiltak, inkludert lederutvikling.

Rollen inngår også sammen med ledere for forretningsområdene og kommunikasjonssjef i NCCs Landsråd i Norge. I rollen ligger også et ansvar for å koordinere øvrige HR-ressurser som er organisert i konsernets fire forretningsområder.

Du rapporterer direkte til HR Chef for NCC Infrastructure i konsernet.

Dine kvalifikasjoner

  • Universitets- eller høgskoleutdannelse i form av min. bachelor innen HR i kombinasjon med flerårig erfaring fra bred og overordnet HR-rolle
  • Ledererfaring og erfaring fra operativt arbeid med kompetanseutvikling, da det utgjør en større del av rollen

NCC er en nordisk organisasjon, som krever at du også kan kommunisere verbalt og skriftlig på engelsk.

Dine personlige egenskaper

  • Du skaper tillit bredt i organisasjonen gjennom et profesjonelt og proaktivt arbeidssett
  • Du er vant til å arbeide selvstendig og er flink til å prioritere, drive og gjennomføre oppdrag på en systematisk måte
  • Du er dyktig til å kommunisere og interessert i andre mennesker
  • Du er flink til å lytte, men tydelig i ditt lederskap
  • Du har gode evner til å sette deg inn i bedriftens og medarbeidernes behov og forutsetninger
  • I tillegg er det viktig at du liker å ha mange «baller» i luften, tåler stress og har et genuint engasjement i det du gjør

Stillingen er lokalisert ved NCCs hovedkontor i Østensjøveien på Brynseng i Oslo.

Vi tilbyr

Hos oss tilbys du en plass i en organisasjon med gode verdier og en sterk vilje til å lykkes. Dette er medvirkende årsaker til at vi har mange tilfredse og stolte medarbeidere. Vi er stolte over å kunne tilby våre medarbeidere store utviklingsmuligheter i et spennende arbeidsmiljø, samt konkurransedyktige betingelser.

For ytterlige informasjon

Vil du vite mer om stillingen? Ta kontakt med Pia Syren / HR Chef i NCC Infrastructure på tlf: +46 70-202 57 18

Du kan også ta kontakt med vår eksterne samarbeidspartner Navigio, som bistår oss i denne prosessen:
Aleksander Rybråten Hagen på tlf. +47 452 22 810, e-post: aleksander.hagen@navigio.no eller
Kari Marthinussen på tlf. +47 410 40 000, e-post: kari.marthinussen@navigio.no

Vi ser frem til å motta din søknad snarest og senest innen 16. oktober 2020.

Send inn din søknad via denne linken.

Vis flere stillinger: