Innkjøper

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 37 milliarder kroner, og halvparten av de 8 200 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Stillingen inngår i Veidekke Bygg, som driver landsdekkende byggevirksomhet for private og offentlige kunder. Virksomheten bygger boliger, yrkesbygg, skoler og andre offentlige bygg. Årlig omsetning er NOK 14,4 milliarder (2019), og virksomheten har ca. 2 700 ansatte, hvorav 1 500 fagarbeidere og 1 200 funksjonærer.

FirmaVeidekke Bygg
FylkeVestland
StedBergen
Søknadsfrist01.10.2020

Veidekke Bygg Bergen er i sterk vekst og er på jakt etter de beste i alle posisjoner. Vi søker nå kompetent innkjøper som vil være med på vinnerlaget. Innkjøp er en svært viktig del av alle våre prosjekter og står sentralt i vår strategi. Vi søker derfor å øke kapasiteten på innkjøp grunnet voksende portefølje.

Som innkjøper må du ha en sterk analytisk og strategiske evner, og gode kunnskaper om marked, forhandlinger, kontrakt og innkjøpsprosesser. Du vil jobbe både sammen med vår innkjøpsleder og sammen med både prosjektteamene i gjennomføring og våre tilbudsteam. Du vil også inngå i Veidekkes innkjøpsnettverk og du vil bli involvert i opplæring og i vårt forbedringsarbeid.

Stillingen er plassert i Bergen og du vil rapportere til distriktsleder.

Arbeidsoppgaver

  • Delta i planlegging og gjennomføring av innkjøp på våre bygg- og anleggsprosjekter sammen med prosjektteamene
  • Delta i tilbudsteam
  • Sikre at seriøsitetskrav og rutinekrav/kontraktkrav blir ivaretatt
  • Markedsovervåkning, markedskunnskap og utvikling av leverandørrelasjoner
  • Planlegge og gjennomføre kompetansehevingstiltak i organisasjonen innen innkjøpsfaget og våre innkjøpsrutiner/systemer
  • Bistå organisasjonen med støtte innen innkjøpsfaglige spørsmål generelt
  • Delta i evaluerings- og forbedringsarbeid

Kvalifikasjoner

  • Økonomisk, teknisk eller juridisk utdanning på bachelor eller masternivå. Erfaring kan kompensere for utdannelse.
  • Du har erfaring som innkjøper / fra innkjøpsprosesser
  • Det er en fordel om du har generell bransje- og leverandørkunnskap fra vår bransje, men det er ingen betingelse.
  • Du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne og har gode samarbeidsevner i team
  • Du er strukturert og analytisk
  • Du bør ha erfaring fra prosjektrettet virksomhet
  • Du har gode kunnskaper innen IT generelt

Profil

  • Du er pålitelig, profesjonell, systematisk, analytisk og grundig
  • Du trives med å jobbe i team, involvere og bli involvert
  • Du utfordres av, og trives med, krevende oppgaver og et hektisk arbeidsmiljø
  • Du har god kommersiell forståelse og har «kremmerånd»
  • Du er trygg i forhandlerrollen og formidlerrollen
  • Du er opptatt av arbeidsmiljøet og å ha det «gøy på jobben»

Vi tilbyr

  • En spennende og utviklende jobb i en spennende bransje
  • Du får være med å forme fremtidens innkjøp i Veidekke og utvikle virksomheten til å bli ledende på området i bransjen
  • Et svært godt arbeidsmiljø i et selskap som satser på egne ansatte og er i utvikling og vekst
  • Arbeid i team med mange dyktige kollegaer med høy faglig kompetanse innen mange felt
  • Stor grad av selvstendighet og frihet
  • Du får en bred kontaktflate inn mot hele Veidekke og får gode utviklingsmuligheter.
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Medeierskap i egen bedrift

Kontaktperson: 

Erlend Bygnes

970 95 333

Søk stilling

Vis flere stillinger: