Enhetssjef Eiendomsdrift

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i.

Bli med og sett spor.

FirmaBærum kommune
FylkeViken
StedRud
Søknadsfrist10.09.2020

Er du en engasjert, involverende og kundeorientert leder med kunnskap og interesse for digitalisering av eiendomsdrift?

Enhetssjef Eiendomsdrift har hovedansvar for den operative eiendomsdriften i Bærum kommunes portefølje, som består av 800 000 m2 egeneide bygg, og ca.100 000 m2 innleide bygg. Kommunens formålsbygg innbefatter bla. skoler, barnehager, helsebygg og sykehjem, i tillegg til kulturbygg og administrasjonslokaler.

Du vil lede et sterkt tverrfaglig miljø, som er en del av eiendomsenheten, som teller totalt 280 personer. Vi jobber alle i tett samarbeid, som betyr at vi følger prosjekter fra A til Å; fra idé til utvikling, gjennomføring og drift.

For å få vite mer om Eiendom i Bærum kommune klikk her

Eiendomsdriftsenheten består i dag av seks avdelinger med til sammen 115 dyktige medarbeidere. Enhetssjef Eiendomsdrift skal sikre at kommunens bygg med uteområder er godt driftet og vedlikeholdt med kostnadseffektive løsninger, slik at kommunens tjenester kan utøves i energikloke og funksjonelle lokaler med optimale forhold for kommunens tjenesteyting. For å få til dette kreves bla. digital kompetanse, gjennomføringskraft og gode kunderelasjoner med tjenestene. Eiendomsdriften har ansvar for at byggeier sitt ansvar ivaretas med hensyn til lover, forskrifter og normer. Porteføljen står foran et teknologisk paradigmeskifte innen både bygnings- og velferdsteknologi. Stillingen inngår i Eiendomsdirektørens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver

  • Lede Eiendomsdriften i Bærum kommune
  • Ansvar for at kommunens eiendomsportefølje driftes og vedlikeholdes kostnadseffektivt og bidrar til optimale forhold for kommunens tjenesteyting. Energi- og miljøledelse iht. ISO-standarder
  • Videreutvikle organisasjonen til å kunne møte eksisterende og nye behov innen teknologi (automasjon, sentral driftskontroll, sensorstyring, etc.)
  • Daglig ledelse inkl. økonomistyring og rapportering opp mot enhetens mål
  • Understøtte eiendomsstrategien ved å videreutvikle strategi for eiendomsdriften med relevante mål- og nøkkeltall, og rapportere på disse
  • Kontinuerlig vurdere behov, fremme forslag og tiltak som sikrer utvikling, kompetanse, økonomiske mål, medarbeidertilfredshet og kundetilfredshet

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig utdannelse innen byggtekniske fag, eller andre relevante fag
  • Ønskelig med økonomiutdannelse
  • Alternativt kan annen relevant og dokumenterbar kompetanse og ledererfaring erstatte utdannelseskravet
  • Dokumentert erfaring som leder med gode resultater
  • Erfaring fra eiendomsdriftsorganisasjoner og digitalisering/ innføring av bygningsteknologi
  • God forretnings- og økonomiforståelse/budsjett og -resultatansvar fra relevante stillinger
  • Ønskelig med erfaring fra både offentlig og privat sektor
  • Ønskelig med erfaring fra foredragsvirksomhet
  • Språk: Norsk flytende samt beherske engelsk skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

  • Er en synlig leder som involverer og skaper tillit, kommuniserer tydelig og motiverer til felles innsats
  • Har evne til å samarbeide og skape gode team og relasjoner
  • Har kapasitet og gjennomføringskraft slik at det skapes resultater - leverer som avtalt
  • Balansere mellom strategisk, taktisk og operativt fokus
  • Takler stort ansvar og høyt tempo
  • Har evnen til nytenkning og er nysgjerrig på nye løsninger og innovasjon innen byggenæringen

Vi tilbyr

  • Et spennende og tverrfaglig miljø med stor kontaktflate
  • Gode utviklingsmuligheter i en av Norges største eiendomsvirksomheter
  • Varierende og utfordrende arbeidsoppgaver med frihet til å påvirke egen arbeidsdag
  • Kontorer på driftsbasen på Rud, samt i aktivitetsbaserte kontorlokaler i Eyvind Lyches vei 10, sentralt i Sandvika (samlokalisering i nyrenovert Kommunegård fra 2023)
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland

Kontaktinformasjon

Kristin Fagerhaug

Eiendomsdirektør

928 93 324

Søk stilling

Vis flere stillinger: