Byggeriet Sotra Bruk fikk profileringsprisen

Byggeriets messe gikk av stabelen på Clarion Christiania Hotel i Oslo i forbindelse med årsmøtet i januar. Byggeriet har 105 medlemsbedrifter spredt over hele landet, men det var altså Byggeriet Sotra Bruk AS som ble den beste bedriften av alle når det gjelder profilering.

Byggeriet har en sterk posisjon på Vestlandet, og spesielt i Hordaland. Her er Byggeriet den største byggevarekjeden med 17 medlemsbedrifter totalt. - Det er veldig kjekt å få en slik pris, spesielt siden vi har investert ca 10 mill i nytt butikklokale. Butikken sto ferdig 1. april i fjor og har et areal på 400 kvadratmeter. Vi har samarbeidet med Byggeriet sentralt helt fra starten av, og planlagt innredning og profilering sammen. Vi har veldig lange tradisjoner i lokalmarkedet og prøver nå å fornye oss med ny butikk, et langt bedre varespekter og byggeriets konkurransekraft, sier Irene Torsvik ved Byggeriet Sotra Bruk AS. Kjedekoordinator i Byggeriet, Simen Olafsen, sier Sotra Bruk AS har gjort en stor innsats, og går foran med et godt eksempel, når det gjelder profilering av butikken. - Riktig bruk av logo og farger er veldig viktig for kundenes gjenkjennelse av kjeden som merkevare. Byggeriets logo skal signalisere til kundene at her får de god service av dyktige fagfolk til gunstige priser. Kundene skal føle trygghet ved å handle i Byggeriets butikker, avslutter Olafsen. Byggeriet Byggeriet er en byggevarekjede i sterk vekst over hele landet. Byggeriet består av over 105 selvstendige byggsentre som har fordelene av stordrift og støtte til å møte kundenes behov og utvikle sine tjenester videre. I kjederådet sitter innvalgte medlemmer sammen med ledelsen. Byggeriet er en del av byggekonsernet Mestergruppen AS.