Nabokontakt / Kommunikasjonsrådgiver

Vil du være med å bygge fremtidens T-bane? Fornebubanen er en nyetablert etat siden januar 2017 under byrådsavdeling for miljø og samferdsel, Oslo kommune. Etaten har ansvaret for å realisere utbyggingen av Fornebubanen. Den nye T-banestrekningen skal gå fra Fornebu til Majorstuen, og banen skal bygges i samarbeid med Oslo kommune og Akershus fylkeskommune. Fornebubanen skal sørge for en raskere og mer effektiv kommunikasjon for beboere og næringsliv i Osloregionen.

Fornebubanen har en kontraktsverdi på ca. 16,2 milliarder og planlagt oppstart er 2020.

FirmaFornebubanen
FylkeOslo
Søknadsfrist03.06.2020

Vil du jobbe med ett av de største og mest interessante kollektivprosjektene i nyere tid?

Vi ser etter en kommunikasjonsrådgiver/nabokontakt med ansvar for nabokommunikasjon.

Nabokontaktene blir et bindeledd mellom flere faggrupper, men vil ha sitt faglige og organisatoriske tilholdssted i Kommunikasjon.

Det vil være behov for tilstedeværelse på rigg og i de respektive nærområdene på Fornebu og Oslo. Hovedkontoret er på Lysaker. Nabokontaktene må også ha tett dialog med prosjektene, delta fast på delprosjektmøter, samt kontinuerlig følge fremdrift og operativt arbeid.

Du må kommunisere prosjektet på en tillitvekkende måte, og ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Det er viktig å sørge for en god dialog med naboer og interessenter. Du får en viktig rolle med å bidra til å skape et godt omdømme for Fornebubanen, samt gi forutsigbar og oppdatert informasjon.

Nabokontakten er sentral når det gjelder felles kommunikasjon og budskapshåndtering, samt utvikling av et godt og fruktbart kommunikasjonsmiljø og en felles kultur i prosjektet.

Det er også viktig å ivareta kontakten både med egen organisasjon og entreprenører. Det er vesentlig å være relasjonsskapende og serviceinnstilt, men samtidig være klar på premissene for prosjektet. Avgjørende med god kontakt med delprosjektledere og ønske om å være ute på anlegg og synlig i nærområdet.

Arbeidsoppgaver

  • Følge opp og skrive nyhetsbrev
  • Koordinere SMS-varsling med entreprenør
  • Koordinere besøk på anleggsplassene
  • Skrive og publisere saker og driftsmeldinger i sosiale medier, samt bidra på Intranett og hjemmesider
  • Svare på henvendelser og sikre korrekt saksbehandling
  • Ivareta kontakt med nærområdet og prefererte interessenter
  • Fange opp og videreformidle innspill og trender i nærområdet
  • Koordinere og organisere alternativ overnatting ihht avtale
  • Organisere nabomøter og produsere egnet materiell
  • Være bindeledd mot HMS og sikkerhet, og bidra til, samt formidle at dette blir ivaretatt på en god måte
  • Assistere og organisere sikkerhetskurs
  • Sikre og sørge for at profilering og sikring av anleggene er forsvarlig og korrekt - bidra til orden og profesjonalitet
  • Ivareta nødvendig prosjektarkivering og passe på at vi overholder offentlighetsregler og andre kommunale retningslinjer
  • Ta bilder og ellers bistå kommunikasjonsavdelingen med planer og ad hoc-oppgaver
  • Ta i et tak der det oppstår prekære behov

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning og erfaring
  • Svært gode kommunikasjonsevner
  • Gode digitale ferdigheter
  • Kjennskap til offentlig forvaltning er en fordel, samt kommunal informasjonsvirksomhet
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

  • Du bør være utadvendt og synlig i organisasjonen og vant til å jobbe mot ulike målgruppper
  • Initiativrik
  • Relasjonsskapende
  • Tillitvekkende
  • Strukturert
  • Serviceinnstilt
  • Effektiv

Vi tilbyr

  • Gode utviklingsmuligheter
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • 37, 5 timers arbeidsuke med betalt lunsj
  • Lønnstrinn 42-52 (kr 565 800- 680 800)

Spørsmål om stillingen

Line Fredriksen

Kommunikasjonsjef

Telefon 913 62 254

Kristine Dyrdal

organisasjonskonsulent

Telefon 938 63 111

Søk stilling

Vis flere stillinger: