Kvalitetssjef

Mesta er en vital del av norsk samferdsel. Selskapet er Norges største og ledende leverandør innen drift og vedlikehold av vei med over 40 prosent markedsandel. I tillegg har selskapet betydelig kompetanse innen divisjonene anlegg, elektro og spesialproduksjon. Mesta har ca. 1600 ansatte og hadde i 2018 en omsetning på NOK 4,1 mrd kroner.

FirmaMesta
FylkeViken, Oslo
StedLysaker
Søknadsfrist30.05.2020

Som kvalitetssjef skal du videreutvikle og implementere en helhetlig kvalitetsstrategi og relevante handlingsplaner iht. markedets forventninger og bedriftens overordnede strategier og mål. Du skal lede et viktig og prioritert fagområde som påvirker selskapets lønnsomhet. Mesta er på en spennende endringsreise, og du vil få mulighet til å skape gode og synlige resultater. Dette er en sentral lederrolle med et tydelig endringsmandat i en norskeid virksomhet med stolt historie og et betydelig samfunnsansvar.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • lede og bistå i utvikling, vedlikehold og oppfølging av selskapets kvalitets- og ledelsessystem
  • bistå prosesseiere med å styre aktiviteter med hensyn til kvalitet, herunder planlegging, -sikring, -styring og -forbedring, i samsvar med selskapets mål
  • sikre at kvalitetsstyringssystemet er i kontinuerlig utvikling og at det til enhver tid effektivt støtter prosjektene i deres leveranser
  • sørge for god implementering av endringer i kvalitetsstyringssystemet, inkl. planlegging og gjennomføring av opplæring
  • sørge for brukervennlige og lett tilgjengelige systemer og prosesser innenfor kvalitet, samt for bruk av digitale verktøy som effektiviserer arbeidet og hever sporbarhet
  • fremme en kultur og struktur for kontinuerlig forbedring gjennom bruk og eierskap til kvalitetssystemet i hele organisasjonen
  • rådgi, bevisstgjøre, og motivere ledere og medarbeidere ifm. kvalitetsarbeid.
  • ansvar for kvalitetsrevisjon. Organisere og gjennomføre revisjoner både i oppdrag og i organisasjonen for øvrig.

Kandidatprofil

  • relevant høyere utdanning
  • solid og bred erfaring fra kvalitetsarbeid fra større prosjektbasert virksomhet
  • digital kompetanse - erfaring med digitalisering av prosesser og standardisering av arbeidsmetodikk gjennom brukervennlige digitale verktøy
  • erfaring med å bygge kultur slik at prosesser og system blir forstått og brukt av organisasjonen
  • god kjennskap til relevant kvalitetsstandarder, lover og forskrifter
  • gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
  • endrings- og utviklingsorientert, trives med å jobbe med kontinuerlig forbedring
  • gode samarbeidsevne på alle nivåer, involverende og inkluderende, god lag- og relasjonsbygger
  • overbevisende og troverdig, får folk med seg
  • tenker helhet rundt kvalitet og prosjekt, har god forståelse for kundebehov og kundeforventninger
  • resultatorientert, målrettet, engasjert
  • gode planleggings- og organiseringsevner, har en strukturert arbeidsmetodikk

For mer informasjon ta kontakt med Freja Landewall eller Yannis Nakopoulos i ISCO Group, tlf. +47 22 06 87 00. Vennligst registrer CV og søknad snarest og senest innen 30. mai 2020 på iscogroup.no.

Søk stilling

Vis flere stillinger: