Firma | Bærum kommune Eiendom |
Fylke | Viken |
Sted | Sandvika |
Søknadsfrist | 13.04.2020 |
Ønsker du en interessant og krevende stilling som jurist i kommunens eiendomsvirksomhet? Vi har behov for en dyktig og erfaren jurist innen entrepriserett og offentlige anskaffelser, som kan bidra inn i store bygge- og rehabiliteringsprosjekter.
I takt med at Bærum kommune er i sterk vekst, skal det i tiden fremover gjennomføres årlige investeringer i størrelsesorden 1,5 – 2 milliarder innenfor Eiendom. Eiendom anskaffer derfor bygge- og anleggsarbeider og relaterte tjenester i stort volum. Anskaffelsene varierer i størrelse og kompleksitet. Alt fra avrop på rammeavtaler og mindre enkeltkjøp, til store og komplekse byggeprosjekter.
Du vil jobbe i team med to andre jurister som har ansvar for juridisk rådgivning innen entrepriserett, offentlige anskaffelser og kontraktsoppfølging i kommunens byggeprosjekter. I tillegg vil du samarbeide med øvrige jurister i Eiendom og hos kommuneadvokaten. Det er også nylig etablert et juridisk nettverk for faglig oppdatering og erfaringsutveksling mellom alle kommunens jurister.
Bærum kommune Eiendom har med sine ca. 250 ansatte ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Vi jobber med noen av de mest spennende byggeprosjektene i Norge, som bl.a. utviklingen av Fornebu og Carpe Diem Demenslandsby. Vi har høye ambisjoner for at våre bygg skal være klimakloke og kostnadseffektive.
Stillingen inngår i Eiendomsdirektørens stab.
For å få vite mer om Bærum kommune klikk her.
Arbeidsoppgaver
- Juridisk rådgivning i anskaffelsesprosesser, herunder bl.a. valg av kontraktsstrategi, utarbeidelse av konkurransegrunnlag og kravspesifikasjon, evaluering, klagebehandling og kontraktsinngåelse
- Juridisk rådgivning i forbindelse med kontraktsoppfølging, herunder bl.a. endringshåndtering, sluttoppgjørsbehandling, reklamasjoner og andre entrepriserettslige problemstillinger
- Videreutvikling og kvalitetssikring av maler og rutiner for anskaffelser og kontraktsoppfølging
- Intern opplæring
Kvalifikasjoner
- Master i rettsvitenskap
- Minimum to års erfaring fra juridisk rådgivning innen bygge- og anleggsbransjen, primært innen entrepriserett, enten fra byggherre-, entreprenørsiden eller fra advokatfirma
- Det vil være en fordel om du har erfaring med offentlige anskaffelser
Personlige egenskaper
- Er selvstendig og evner å tenke strategisk og helhetlig
- Har svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Er fleksibel og liker å arbeide i et hektisk og engasjert arbeidsmiljø
- Lar deg motivere av utfordringer
Vi tilbyr
- Et spennende og tverrfaglig miljø med mange kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere
- Gode utviklingsmuligheter i en av Norges største eiendomsvirksomheter
- Varierende og utfordrende arbeidsoppgaver med frihet til å påvirke egen arbeidsdag
- Aktivitetsbaserte kontorlokaler i Eyvind Lychesvei 10 sentralt i Sandvika (og i nyrenovert Kommunegård i 2022)
- Kompetanseutviklingsstipend
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
- Offentlig tjenestepensjon
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Nina Røer
Konstituert avdelingsleder, Eiendom - Stab
906 51 176
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Bærum kommune Eiendom, Sandvika
- Fylke Viken