Prosjektcontroller

Vil du være med å bygge fremtidens T-bane?

Fornebubanen er en nyetablert etat siden januar 2017 under byrådsavdeling for miljø og samferdsel, Oslo kommune. Etaten har ansvaret for å realisere utbyggingen av Fornebubanen. Den nye T-banestrekningen skal gå fra Fornebu til Majorstuen, og banen skal bygges i samarbeid med Oslo kommune og Akershus fylkeskommune. Fornebubanen skal sørge for en raskere og mer effektiv kommunikasjon for beboere og næringsliv i Osloregionen.

Fornebubanen har en kontraktsverdi på ca. 16,2 milliarder og planlagt oppstart er 2020.

FirmaFornebubanen
FylkeOslo
Søknadsfrist10.04.2020

Nå bygger vi Fornebubanen!

Vi søker en kompetent, engasjert og trygg lagspiller som skal bistå prosjektorganisasjonen innen økonomistyring.

Fornebubanen søker 1-2 prosjektcontrollere. Som prosjektcontroller i Fornebubanen får du en unik mulighet til å bidra i en virksomhet som skal stå for den største T-baneutbyggingen i nyere tid. Byggeaktivitetene starter i 2020, og vi skal gjennomføre store bygg- og anleggsanskaffelser i årene som kommer.

Fornebubanen er en virksomhet under etablering, og du må trives med å arbeide med varierte oppgaver i et hektisk, men uformelt, trivelig og tverrfaglig miljø.

Arbeidsoppgaver

  • Bistå prosjektledere med styring og oppfølging av prosjektøkonomi
  • Bistand kostestimeringsprosess, totalkostmodell, prosjektusikkerheter
  • Oppdatere internrapporter med produksjon, forpliktelser og endringer
  • Bistå prosjektledere med fakturahåndtering og fakturaflyt, herunder kontering og teknisk kontroll av fakturaer
  • Bistand med økonomioppsett i månedsrapport
  • Ansvar for oppdatering og vedlikehold på vegne av byggherre av rådgivers kostmodell
  • Bistå i implementering av økonomi og kontrakt i PIMS365
  • Bistå med innføring av øvrige moduler i PIMS365

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning
  • Erfaring fra større prosjekter
  • Erfaring fra byggherreorganisasjon, rådgiver- eller entreprenørbransjen
  • God kjennskap til og erfaring med prosjektstyringsverktøy med fokus på tids- og kostnadsoppfølging
  • Ønskelig med erfaring fra Agresso og PIMS365
  • Gode Excel kunnskaper
  • Må kunne kommunisere godt på norsk

Personlige egenskaper

  • Du tar ansvar for helheten
  • Du tar initiativ og jobber selvstendig
  • Du er strukturert og løsningsorientert
  • Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper

Vi tilbyr

  • En jobb med spennende og krevende utfordringer i et samfunnsmessig interessant prosjekt
  • Fleksibel arbeidstid, 37,5 timers uke inkludert lunsjpause.
  • Konkurransedyktige betingelser med lønn etter avtale
  • Som ansatt i Oslo Kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter
    nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd

Arbeidssted er Oslo. Prosjektet sitter i dag ved Oslo rådhus, men flytter til Lysaker i løpet av 2020.

Kontaktinformasjon

Kristine Dyrdal

Organisasjonskonsulent

21802180

kristine.dyrdal@uke.oslo.kommune.no

Renate Skibnes

avdelingsleder administrasjon og HR

21802180

renate.skibnes@fob.oslo.kommune.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: