Økonomirådgiver Tromsø

Statsbygg er en av Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere, og gir råd til staten i bygge- og eiendomssaker. Våre 880 engasjerte og dyktige medarbeidere bygger og drifter bygg med mening i hele Norge og i over femti andre land.

Statsbygg er opptatt av mangfold og ønsker å være en arbeidsplass som speiler befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av eksempelvis alder, kjønn, funksjonsevne, hull i CV-en, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere kan bli oppført på søkerlisten selv om vedkommende har anmodet om konfidensiell behandling. Søkere vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.

FirmaStatsbygg
FylkeTroms og Finnmark
StedTromsø
Søknadsfrist03.03.2020

Statsbygg har en av Norges mest spennende og største eiendomsportefølje i sivil sektor. I Tromsø er det ledig en fast stilling som økonomirådgiver. Den rette kandidaten har god økonomiforståelse og arbeidsoppgavene fordrer tett samarbeid med underdirektører og driftsledere for eiendomsporteføljen. Hovedoppgaven til stillingen er oppfølging av fellestjenester i husleieavtalen, Brukeravhengige driftskostnader (BAD). Stillingen rapporterer til avdelingsdirektør for stab i Avdeling for drift og vedlikehold, og inngår i en gruppe med andre økonomirådgivere og controllere lokalisert i ulike byer i Norge.

Arbeidsoppgaver
  • Utarbeide, følge opp og avregne BAD-budsjett (fellestjenester) for en portefølje av eiendommer
  • Løpende økonomistyring og kontroll av BAD
  • Utarbeide bilag for lønnrefusjon BAD
  • Utarbeide grunnlag og følge opp fakturering av kundefinansierte oppdrag
  • Internkontroll og analyser
  • Faglig bistand til ledere
  • Delta i prosjekt og arbeidsgrupper
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner
  • Utdanning på masternivå innenfor fagretning økonomi. Kandidater med utdanning på bachelornivå og relevant erfaring kan også bli vurdert
  • 1 - 2 års relevant arbeidserfaring, men nyutdannede kan også bli vurdert
  • Fordel med erfaring innenfor budsjett, avregningarbeid og internkontroll
  • God systemforståelse og IT kunnskaper, fortrinnsvis Excel og Cognos
  • Erfaring fra eiendomsbransjen er ønskelig
  • Fordel med god kjennskap til statsforvaltningen
Personlige egenskaper
  • Planmessig/strukturert
  • Lagspiller/samarbeidsevner
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Resultatorientert

Vi tilbyr
  • En unik mulighet til å utvikle seg i en innovativ organisasjon med stort samfunnsansvar
  • Spennende arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
  • Gode muligheter for videreutdanning, fleksitid, støtteordninger for trening
  • Stillingen lønnes etter statens lønnsregulativ fra kr 500.000,- til kr 650 000,- per år avhengig av kvalifikasjoner. Særskilt godt kvalifiserte kandidater kan vurderes for høyere avlønning.
  • Gjennom Statens pensjonskasse får du gode pensjons- og forsikringsordninger samt mulighet for gunstig boliglån

Kontaktinformasjon

Monica Strand Parmann

avdelingsdirektør

934 57 173

Søk stilling

Vis flere stillinger: