Firma | Bærum kommune Eiendom |
Fylke | Akershus |
Sted | Sandvika |
Søknadsfrist | 28.01.2020 |
Er du en engasjert og involverende leder som vil styre en årlig investeringsportefølje på 1,5 milliarder med stødig hånd? Hos oss får du ansvaret for et sterkt kompetanseteam med nærmere 30 ansatte. I tillegg får du ansvaret for at byggporteføljen ivaretar kommunens ambisiøse strategier, hvor samfunnsnyttige, funksjonelle, energikloke og kostnadseffektive bygg står i fokus. Du vil få jobbe med noen av de største byggeprosjektene i Norge, som utviklingen av Fornebu, nye skoler, barnehager, sykehjem og idrettsanlegg.
Du vil lede et sterkt, tverrfaglig miljø som er en del av eiendomsenheten som teller totalt 230 personer. Vi jobber alle i tett samarbeid, som betyr at vi følger prosjekter fra A til Å; fra idé til utvikling, gjennomføring og drift.
For å få vite mer om Eiendom i Bærum kommune
Bli med og sett spor!
Enhetsleder Byggherre Eiendom leder kommunens byggherreorganisasjon med tre avdelinger: Prosjektutvikling (prosjektutvikling, analyse og tidligfase), Produksjon og Rehabilitering – til sammen nærmere 30 medarbeidere. Stillingen inngår i Eiendomsdirektørens ledergruppe, og tilsvarer prosjektdirektør i det private næringsliv.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for en investeringsportefølje på ca. 1,5 mrd pr. år
- Gjennomføre investeringsprosjekter (nybygg og rehabilitering) og mulighetsstudier
- Ansvar for økonomistyring og rapportering på porteføljen opp mot gevinstmål og øvrige prosjektmålsetninger, samt risikostyring
- Bidra til utvikling av eiendomsstrategien og den totale eiendomsporteføljen
- Bidra med strategisk eiendomskompetanse i by- og samfunnsutvikling
- Bidra til analyser og budsjettering av kommunens investeringsbehov på kort og lang sikt
- Utvikle relevante nøkkeltall og rapportere på disse
- Kontinuerlig vurdere behov, fremme forslag og tiltak som sikrer utvikling, kompetanse, økonomiske mål, medarbeidertilfredshet og kundetilfredshet
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse på Master-nivå (teknisk eller økonomisk retning) er ønskelig. Alternativt annen relevant utdanning der kompetanse og lederegenskaper fra tilsvarende virksomheter kan dokumenteres
- Dokumentert erfaring som leder med gode resultater fra prosjekter
- God innsikt i og erfaring med ulike gjennomføringsstrategier/entrepriseformer
- God forretnings- og økonomiforståelse
- Erfaring fra større prosjektorganisasjoner, rådgivnings- eller entreprenørvirksomhet
- Ønskelig med erfaring fra både offentlig og privat sektor
Personlige egenskaper
- Er en synlig leder som involverer og skaper tillit, kommuniserer tydelig og motiverer til felles innsats
- Har kapasitet og gjennomføringskraft slik at det skapes resultater - leverer som avtalt
- Kunne prioritere, strukturere og systematisere
- Takler stort ansvar og høyt tempo
- Evne til å samarbeide og skape gode relasjoner, både eksternt og internt
- Ha evnen til nytenkning og være nysgjerrig på nye løsninger og innovasjon innen byggenæringen
Vi tilbyr
- Et spennende og tverrfaglig miljø med mange kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere
- Gode utviklingsmuligheter i en av Norges største eiendomsvirksomheter
- Varierende og utfordrende arbeidsoppgaver med frihet til å påvirke egen arbeidsdag
- Aktivitetsbaserte kontorlokaler i Eyvind Lyches vei 10, sentralt i Sandvika (og i nyrenovert Kommunegård i 2021)
- Kompetanseutviklingsstipend
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
- Offentlig tjenestepensjonsordning
Annet
Vitnemål og attester lastes opp i Webcruiter, Capus bistår gjerne ved behov.
Kontaktinformasjon
Erling Lampe
Partner Capus
991 60 110
Kristin Fagerhaug
Eiendomsdirektør
928 93 324
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Bærum kommune Eiendom, Sandvika
- Fylke Akershus