Elektroimportøren velger IoT-teknologi fra Rejlers og SES-Imagotag

Rejlers og partner SES-Imagotag har inngått avtale med Elektroimportøren AS om leveranse av IoT-teknologi som skal effektiviserer butikkdriften.

Avtalen gjelder for alle Elektroimportørens 21 butikker og vil rulles ut fortløpende fremover ifm kjedens offensive vekstplaner.

IoT teknologien Elektroimportøren har valgt innebærer utrulling av «Electronic Shelf labeling» (ESL) i Elektroimportørens butikker.

– Slike digitale skilt på hyllekantene i butikken handler om mye mer enn bare passiv prisinformasjon. Dette er viktige verktøy for å engasjere både kunder og ansatte, og fungerer som små "mikrowebsider" som viser viktig og relevant informasjon om varen, sier Svein Cato Winther, senior kunderådgiver og forretningsutvikler i Rejlers i en pressemelding.

Elektroimportøren selger elektromateriell og belysning utenom grossistleddet direkte til vanlige folk og proffmarkedet, og har hatt betydelig vekst de siste årene.

– Vi tror fysiske butikker vil leve godt sammen med netthandelen også i årene som kommer og dette er en viktig del av vår satsing sier Espen Getz Taraldsen, kjedesjef for Elektroimportøren.