Avtalen gjelder for alle Elektroimportørens 21 butikker og vil rulles ut fortløpende fremover ifm kjedens offensive vekstplaner.
IoT teknologien Elektroimportøren har valgt innebærer utrulling av «Electronic Shelf labeling» (ESL) i Elektroimportørens butikker.
– Slike digitale skilt på hyllekantene i butikken handler om mye mer enn bare passiv prisinformasjon. Dette er viktige verktøy for å engasjere både kunder og ansatte, og fungerer som små "mikrowebsider" som viser viktig og relevant informasjon om varen, sier Svein Cato Winther, senior kunderådgiver og forretningsutvikler i Rejlers i en pressemelding.
Elektroimportøren selger elektromateriell og belysning utenom grossistleddet direkte til vanlige folk og proffmarkedet, og har hatt betydelig vekst de siste årene.
– Vi tror fysiske butikker vil leve godt sammen med netthandelen også i årene som kommer og dette er en viktig del av vår satsing sier Espen Getz Taraldsen, kjedesjef for Elektroimportøren.