Innkjøpsleder

Implenia er den ledende leverandøren av bygg- og anleggstjenester i Sveits. Selskapet har en sterk posisjon i det tyske, østerrikske og skandinaviske infrastrukturmarkedet.

Konsernet, som har hovedkontor i Dietlikon nær Zürich, har rundt 10 000 medarbeidere i Europa og omsatte for ca. 3,9 milliarder sveitserfrancs i 2017 (33 milliarder kroner). Implenia Norge AS har ca. 630 ansatte og hovedkontor på Lysaker i Oslo.

FirmaImplenia Norge
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Grunnet mange spennende prosjekter søker vi innnkjøpsleder for å styrke vår innkjøpsavdeling ytterligere.

Stillingen inngår i en sentral innkjøpsavdeling og rapporterer til innkjøpssjef. Stillingen krever innsikt og forståelse for beslutningsprosesser i større organisasjoner.

Videre må kandidaten ha forståelse for Implenia sin kjernevirksomhet. Vi søker etter personer med høyere utdannelse som ingeniør eller innen økonomi. Du må ha god forståelse for både tekniske og økonomiske problemstillinger, samt forstå innkjøpets totale kostnadsbilde.

Dette er en fin mulighet for deg som har høy kompetanse, erfaring, klare ambisjoner, og har lyst til å arbeide med større infrastrukturprosjekter i Norge.

Dine arbeidsoppgaver:

  • Følge opp vedtatte innkjøpsrutiner- og strategier
  • Aktiv deltakelse i anbudsprosesser med tilbudsforespørsler og evalueringer
  • Aktiv dialog med mange leverandører i forbindelse med anbud og tekniske avklaringer
  • Aktivt bruk av innkjøpsverktøy, inkludert intern gjennomgang og opplæring
  • Ansvarlig for innkjøpsplanlegging, oppfølging og gjennomføring i dedikerte prosjekter
  • Aktiv deltagelse i forhandlinger og kontraheringer av underentreprenører/leverandører i prosjekt
  • Tilrettelegge for avropsmodeller som kan gjennomføres i prosjekter
  • Leverandørutvikling med mål om å senke totale innkjøpskostnader
  • Ajourholde innkjøpsplaner og leverandørregister
  • Oppfølging av rammeavtaler

Vi søker deg som har:

  • God kommersiell forståelse
  • Evne til å sette seg inn i tekniske beskrivelser og avklaringer med leverandører
  • Erfaringer med innkjøp innen bygg- og anleggsbransjen er en klar fordel
  • Erfaring med forhandlinger er en klar fordel
  • Evne til å jobbe systematisk, selvstendig og strukturert
  • Høy arbeidskapasitet og sterk gjennomføringskraft
  • Stor sosial kapasitet, er robust, tydelig og smidig
  • En lagspillerånd og er god til å utveksle ideer og erfaringer

Vi tilbyr deg

  • Spennende oppgaver i komplekse infrastrukturprosjekter i Norge
  • Deltagelse i et sterkt internasjonalt fagmiljø
  • Et godt arbeidsmiljø preget av engasjerte medarbeidere
  • Gode muligheter for læring og utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Reisevillighet er viktig for å kunne lede innkjøpsarbeid på våre prosjekter i Norge. Ukependling til prosjekter i perioder (3-6mnd eller mer) må påregnes. I startfasen vil arbeidsstedet være på selskapets hovedkontor på Lysaker.

Vi vurderer kandidater fortløpende.

Søk nå!

Har du noen spørsmål?

Anne Mari Stien Grimsrud svarer gjerne på spørsmål vedrørende stillingen, mob 951 61363, eller Robert Nyquist 908 70 204.

Vis flere stillinger: