Prosjektleder Sør-Salten

Mesta AS er Norges største og ledende selskap innen drift og vedlikehold av vei og har virksomhet i hele landet. Mesta har i dag nesten 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel. I tillegg har selskapet betydelig kapasitet og kompetanse innen elektro, anlegg og Spesialproduksjon som har virke innen fagfeltene betong, fjell- og tunellsikring, rekkverk og veisikring, bro- og kaivedlikehold og jernbane.

Selskapet har ca. 1600 ansatte og hadde i 2018 en omsetning på ca. NOK 4 mrd. Selskapets hovedkontor ligger på Lysaker i Bærum. For mer informasjon se www.mesta.no

FirmaMesta
FylkeNordland
StedSør-Salten
Søknadsfrist15.12.2019

Mesta skal levere pris på driftskontrakten Sør-Salten 2020-2025 som består av fylkesveger i Rødøy, Meløy, Gildeskål, Beiarn, Saltdal samt deler av Bodø kommune. Det medfører et stort samfunnsansvar å sikre at folk kommer effektivt og trygt frem. Vår beredskap er derfor døgnkontinuerlig og sørger til enhver tid for at trafikksikkerheten og fremkommeligheten er god.
Vi ønsker allerede nå å kartlegge markedet og attrahere oss den rette potensielle prosjektleder. Dersom Mesta blir tildelt kontrakten, ser vi for oss oppstart våren 2020.

For en prosjektleder i Mesta kjennetegnes arbeidshverdagen av høyt tempo, samarbeid og stor endringsvilje. Prosjektleder har et helhetlig ansvar for å skape gode resultater på HMS, kvalitet og økonomi. Prosjektleder er ansvarlig for at kontraktens målsetninger oppnås, både i henhold til økonomi og HMS, samt at kontraktsmessige forpliktelser overfor byggherre og underentreprenører ivaretas. Prosjektleder skal organisere og lede kontraktslaget på en hensiktsmessig måte, samt sørge for nødvendig kompetanse.

Kontaktperson for stillingen: Distriktssjef Thomas Lundström, tlf. 95303385

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver

  • Kundekontakt med Statens Vegvesen og andre kunder
  • Prosjektledelse av tilleggsarbeid på og langs vei
  • Produksjonsplanlegging og ledelse av arbeidsoppgaver i driftskontrakten og øvrige prosjekter
  • Oppfølging av HMS, kontrakt og økonomi
  • Innkjøp og kontrahering av underentreprenører
  • Utarbeidelse av teknisk dokumentasjon til byggherre
  • Delta i byggemøte
  • Kalkulasjon og utarbeidelse av tilbud
  • Personalledelse og oppfølging

Kvalifikasjoner

  • Erfaring som avdelingsleder/ prosjektleder/ prosjektingeniør er ønskelig
  • Fortrinnsvis Ingeniør i bygg og anlegg, HMS, Industriell økonomi eller teknisk fagskole innen bygg / anleggsfag
  • Må beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B
  • Erfaring fra industri, anlegg vil være en fordel

Egenskaper

  • Selvstendig og resultatorientert
  • Tydelig og klar leder
  • Stor arbeidskapasitet
  • Du må kunne identifisere deg meg våre verdier som er: fokus, endringsvilje, helhetsansvar og ærlighet

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktig lønn
  • Spennende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø
  • God forsikrings og pensjonsordning
  • Interne karrieremuligheter

Søk stilling

Vis flere stillinger: