Salgssjef Raymond Lyngmo i Swedoor åpner opp for mange donasjoner til brystkreftsaken.Mats Flindrum var en av Swedoors gjester som prøvde seg på erteposekasting torsdag.Flere besøkende på Swedoors stand.Din Dørmann er en serie kurs for å få bedre dørmontasjer.

Swedoor blar opp for brystkreftsaken

Swedoor vil donere en tier til brystkreftsaken for hver Bygg Reis Deg-gjest som skanner skiltet sitt på stand. De har ingen tak på donasjonene – kun dører.

‒ Det handler om å bry seg. Vi skal bry oss om produktet vårt, om de ansatte, om kundene og om våre medmennesker. Derfor ønsker vi å donere til rosa sløyfe-aksjonen i kampen mot brystkreft, sier salgssjef i Swedoor, Raymond Lyngmo.

Dørleverandøren har forpliktet seg til å donere ti kroner for hver besøkende på Swedoors Bygg Reis Deg-stand som går med på å skanne QR-koden på skiltet sitt.

‒ Alle sier ja, og det gir oss også muligheten til å følge opp de besøkende i etterkant. Jeg tror absolutt vi får bedre respons på skanningen når det betyr at vi donerer penger til kreftsaken, sier Lyngmo.

Han er overbevist om at brystkreftsaken engasjerer deltakerne på byggevaremessen.

‒ Vi kjenner alle noen som har kreft eller som har hatt kreft. Vi håper å gi ut mest mulig penger her, og spør alle om å skanne koden sin. Det er kjempespennende å se hvor mye vi får gitt, sier han.

Kunden bestemmer

I tillegg til å åpne døren for rosa sløyfe-donasjoner viser Swedoor frem et bredt utvalg dører. Leverandørens Superior-kolleksjon er noe som flere interesserer seg for, og hvor det er mange forskjellige kvaliteter å velge mellom.

Et budskap som dørleverandøren ønsker å få frem på messen er viktigheten av å velge riktig dør.

‒ Ofte har man bare løpt etter laveste pris, men vi ser nå at sluttbrukerne blir mindre og mindre opptatte av dette, og heller går for de alternativene de får anbefalt. De bryr seg om overflatefinish, design og lydegenskaper, sier Lyngmo.

Salgssjefen ønsker dermed å snakke med både forbrukerne og proffene på messen, og understreker at det er forbrukerne som må fortelle proffene hva de vil ha.

Kurs og konkurranse

Swedoor fronter også en kommende kursserie for norske håndverkere kalt Din Dørmann.

‒ De fleste reklamasjoner på dører dreier seg om feilmontasje. Vi ønsker å tilby et kurs i valg og montasje av dører. Dette er ikke noen pekefinger – det er veldig mange som er veldig flinke der ute, men det er uansett viktig å trene. Det må være riktige skruer, og døren må være i vater og i lodd. Det er fort gjort å droppe bruksanvisningen, men den bør også leses, sier han.

Swedoor arrangerer også en konkurranse hver Bygg Reis Deg-dag, hvor man kan vinne en ny kodelås til ytterdøren. Konkurransen går ut på å kaste flest mulig erteposer gjennom en roterende regnbuedør. Onsdagens vinner greide ni erteposer på 30 sekunder.