Cecilie Martinsen, administrerende direktør i Selvaag Eiendom. Foto: Astrid Waller

Selvaag Eiendom lanserer ny tjenesteplattform

Sømløst er navnet på Selvaag Eiendoms nye tjenesteplattform som skal binde sammen leietakere og leverandører på en helt ny måte.

Det skriver Selvaag Eiendom i en pressemelding torsdag.

Selvaag Eiendom har fått utviklet en helt ny tjenesteplattform for eiendommene sine. Plattformen er utviklet på Madserud Proptech Hub, og legges frem fredag 30. august.

– Gjennom det innovative miljøet som vi har skapt på Madserud Proptech Hub, har vi utviklet en digital tjenesteplattform som skal binde sammen leietakere og leverandører på en ny måte. Målet vårt er å lette hverdagen og øke servicetilbudet til hver enkelt medarbeider hos våre leietakere. Vi setter enkeltpersonen i fokus, samtidig som vi gir våre leietakere mulighet til å tilby sine medarbeidere et bredere og tilpasset servicetilbud. Samtidig er dette en tjenesteplattform som skaper nye og spennende muligheter for aktører som vil være leverandører til våre eiendommer, sier administrerende direktør Cecilie Martinsen i Selvaag Eiendom.

Alt på ett sted

Medlemmene på Madserud Proptech Hub blir de første til å prøve løsningen, og det er her betatestingen vil gjøres utover høsten. Etter det rulles løsningen ut på Selvaag Eiendoms ulike næringseiendommer.

– Vi må skape en enklere hverdag for folk. Det handler om å erstatte nøkkelkort med digitale løsninger på mobilen – om å gjøre det mulig å få lunsj fra noen av våre beste restauranter på Tjuvholmen. Gjennom digitalisering får vi til en bedre utnyttelse av fellesressursene i byggene, sier Hege Skjelbred Hatlemark, direktør for innovasjon og kommunikasjon i Selvaag Eiendom. Hun har ansvar for utviklingen av Selvaag Sømløst.

Åpner for samarbeid

Sømløst er utviklet av Selvaag Eiendom sammen med Snowball. Målet har vært å utvikle en løsning som kan skreddersys for hvert enkelt bygg og hver enkel leietaker. Leietakeren kan administrere sine egne tjenester og tilbud, skreddersydd for sine medarbeidere og selskap. Leietakeren vil også kunne kommunisere direkte med leverandørene, gi tilbakemeldinger og etterlyse nye tjenester, heter det i pressemeldingen.

– Lunsj og catering er selvsagt en viktig del av dette, men her kommer også bildelingsordning, sykkeltjenester, helsetjenester, vaktmestertjenester, fordelsprogram med rabatter hos leverandører og en rekke andre tjenestebestillinger, alt etter hva det enkelte selskap har behov for. Alt administreres gjennom plattformen, som automatisk genererer ordre til leverandørene og fakturering til kunden. Sømløst vil automatisere mye i forvaltningen vår som vi i dag gjør på egenhånd. Derfor er dette også et stort steg innen forvaltning, sier Hege Skjelbred Hatlemark.

Selv om Sømløst er utviklet eksklusivt for Selvaag Eiendom er Cecilie Martinsen åpen for at denne plattformen kan tilbys også andre eiendomsselskaper.

– Selvaag Eiendom mener prinsipielt at aktører i vår bransje bør samarbeide mer enn hva vi gjør i dag. Vi har store utfordringer, ikke minst på miljø og bærekraft, som vi bare kan løse i fellesskap. Vi er helt åpne for å gå i dialog med andre om å utvide og videreutvikle denne plattformen til å omfatte andre eiendomsselskaper når tiden er moden for det, sier Martinsen i pressemeldingen.