Geir Bergkastet, direktør for Operaen (til venstre), og OBOS-sjef Daniel Kjørberg Siraj, har inngått en ny samarbeidsavtale. Foto: OBOS

OBOS inngår stor sponsoravtale med Operaen

OBOS og Den Norske Opera & Ballett inngår en avtale om 18 millioner kroner i sponsormidler.

Det skriver OBOS i en pressemelding fredag.

OBOS og Operaen har, ifølge meldingen, samarbeidet i nesten 20 år. Avtalen er nå reforhandlet, og OBOS går inn i det videre samarbeidet med en avtale verd 18 millioner kroner i sponsormidler alene. I tillegg kommer betydelige aktiveringsmidler som, ifølge OBOS, betyr at satsingen har en samlet verdi på rundt 30 millioner kroner over tre år.

− Dette er, så langt vi kjenner til, den største sponsoravtalen inngått innen scenekunstfeltet i Norge, sier Geir Bergkastet, administrerende direktør ved Den Norske Opera & Ballett.

På sin side sikrer OBOS seg muligheten til å ha flere store arrangementer på Operaen, samt tilby medlemmene sine medlemsrabatter til alle forestillinger ved operaen.

− Et godt sted å bo handler om mer enn fire vegger, tak og gulv. OBOS skal også bidra til livet mellom husene. I samarbeidet med Den Norske Opera & Ballett har vi utarbeidet prosjekter som omfavner alle aldre. Vi fyller salen med skolebarn som får oppleve Nøtteknekkeren, vi fyller taket med mennesker i alle aldre som får oppleve god musikk gjennom OBOS på Operataket, og hver eneste dag kan du som medlem oppleve god kultur til en litt rimeligere penge. Vi er overbevist om at vi motiverer nye publikummere til å prøve ut opera og ballett gjennom avtalen. Kultur er viktig for oss som nasjon. Vi ser frem mot tre nye år med mye magi og gode opplevelser, sier konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj i OBOS.