Sortimentsjef

Løvenskiold-Vækerø AS er et ekspansivt og fremtidsrettet konsern med røtter tilbake til 1649. Virksomheten omfatter Løvenskiold Handel, Løvenskiold Eiendom, Løvenskiold Skog og Maxbo Teknikk. Løvenskiold Handel, konsernets største virksomhetsområde med ansvar for den samlede handelsvirksomheten innen bo- og byggevarer driver kjedekonseptet Maxbo og Maxbo Proff, samt et sentralt distribusjonsanlegg. Konsernet har ca. 1600 ansatte og omsetter for NOK 4,7 mrd. Hovedadministrasjonen holder til på Vækerø i Oslo. Les mer på www.lovenskiold.no

FirmaExperis for Løvenskiold Handel
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Som Sortimentsjef i Løvenskiold Handel vil du være en sentral person i selskapets suksess. Maxbo ønsker å være den ledende aktøren i en bransje som er preget av raske endringer og sterk konkurranse. For å lykkes med dette er sortimentutvikling og -styring sentrale utfordringer. Du vil i din rolle bistå kategorisjefene med viktige økonomiske analyser som legger grunnlaget for at kjeden kan utvikle de riktige og lønnsomme sortimentene til enhver tid. I rollen har du ansvaret for å videreutvikle Maxbo sitt sortimentstyringsverktøy til et helhetlig system, godt egnet til bruk for blant annet varehus, proff-markedet og internetthandel. I forlengelsen av dette vil du være den som introduserer, forklarer og følger opp tilbakemeldinger om systemet til medarbeidere og leverandører. Ved større prosjekter og endringer knyttet til sortiment eller andre viktige prosjekter hvor kategori er involvert vil du ofte innta rollen som prosjektleder.

Til å lede dette arbeidet ser vi etter deg med høyere økonomisk utdanning og erfaring fra analysearbeid, gjerne i forbindelse med detaljhandel. For å lykkes vil det være viktig at du kan presentere og formidle resultatet av arbeidet ditt både oppover og nedover i organisasjonen på en god måte. God innsikt i ERP-system veier tungt. Erfaring med prosjektarbeid og -ledelse er et fortrinn.

I tillegg mener vi at følgende personlige egenskaper er viktige:

  • Flink til å bygge sterke relasjoner internt og eksternt
  • Strukturert og god til å prioritere
  • God strategi- og forretningsforståelse
  • Gode fremstillings- og formidlingsevner skriftlig og muntlig

Vi i Maxbo kan tilby deg en spennende rolle som er sentral i Maxbo sin suksess. Du vil ha stor påvirkning på hvilket sortiment Maxbo tilbyr og se betydningen av jobben hver gang du besøker et varehus. Vi støtter opp om kontinuerlig faglig og personlig utvikling, og det er gode muligheter for karriereutvikling internt. Vårt arbeidsmiljø er uformelt, med høy fart og mye godt humør.

Søknadsfrist: Snarest mulig. Søknadene blir håndtert fortløpende.

For mer informasjon, ta gjerne uforpliktende kontakt med Experis Executive ved Yvonne Cagnol Hveem, tlf. 976 870 20 eller Sondre Løseth Bratteberg, tlf. 916 29 808.

Klikk her for å komme til vår hjemmeside hvor du kan registrere din CV og søke stillingen.

Vis flere stillinger: