Prosjekt- og fremdriftsplanlegger

Sweco former fremtidens byer og samfunn

Vi skaper bærekraftige bygg og effektiv infrastruktur. Sweco er Europas ledende rådgivende ingeniørselskap. Vi er over 16 000 medarbeidere i Nord-Europa og gjennomfører årlig prosjekter i 70 land over hele verden.

FirmaSweco Norge
FylkeHordaland
StedBergen
Søknadsfrist18.08.2019

I Bergen bygger vi Vestlandets mest respekterte PA-miljø. Sammen gjennomfører vi noen av landets mest spennende og inspirerende prosjekter som skaper fremtidens Norge. Jobben vår er å sørge for at dagens og morgendagens samfunn kan tilby alt det innbyggerne forventer; rent vann, varme boliger, effektiv transport og moderne sykehus. For å lykkes med det, må vi ha et tett samarbeid med kundene. Derfor er den typiske Sweco-medarbeideren en person som alltid er tilgjengelig, kompetent og engasjert i kundenes prosjekter.

Hos oss gjør du en forskjell. Du kommer inn i Vestlandets største PA-miljø, en engasjert avdeling med nærmere 60 medarbeider, som preges av et nytenkende, godt og sosialt miljø med bred kompetanse. Din rolle er å styrke avdelingen ytterligere innen prosjekt- og fremdriftsplanlegging. Vi har stor bredde i prosjektporteføljen, og du blir en viktig ressurs for å skape kreative, bærekraftige og gode forretningsmessige løsninger i noen av Vestlandets største prosjekter.

Hos oss vil du utvikle deg. Som prosjekt- og fremdriftsplanlegger vil du følge opp ressurser, fremdrift og økonomi i våre prosjekter, enten det er på rådgiversiden eller som utleid til byggherresiden av prosjekter. Er du proaktiv og målrettet, er det gode muligheter for at du kan påvirke din egen arbeidsdag- og oppgaver. Gjennom god prosjektstyring har vi stor grad av fleksibilitet i hverdagen. Vi gir jevnlig oppfølging, slik at du lykkes med dine karrierevalg og arbeidsprestasjoner.

Stillingen tilpasses din kompetanse, og aktuelle arbeidsoppgaver kan for eksempel være:

  • Etablere og vedlikeholde framdrifts / prosjektplaner i henhold til kontrakt og Sweco sin prosjektgjennomføringsmodell.
  • Utarbeide statusrapporter, internt og eksternt, samt ulike analyser av prosjektplan. Kunne foreslå korrigerende tiltak.
  • Forstå kontraktsvilkår, risiko og muligheter.
  • Utarbeide og vedlikeholde rutiner for effektiv kommunikasjon innad i prosjektet.
  • Porteføljeplanlegging.
  • Andre relevante prosjektoppgaver.

Du vil bidra i alle faser av prosjekter: planlegging, eventuelle befaringer, databehandling, rapportering og kundekontakt. Stillingen er tilknyttet Swecos avdeling i Bergen.

Dette kan du:

  • Du har relevant bakgrunn med utdannelse på Bachelor eller masternivå. Relevant erfaring innenfor stillingens arbeidsoppgaver kan veie opp for manglende utdanning. Det er ønskelig at du har minst 3 års erfaring innenfor prosjektplanlegging. Det er også fint om du har god kjennskap til- og kontakter innenfor markedet.
  • Du har gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner.
  • Du har bred erfaring med prosjektplanleggingsverktøy som f.eks Safran, Primavera og ISY prosjektplan
  • Strukturert og systematisk
  • Gode analytiske egenskaper
  • Gode samarbeidsegenskaper
  • Detaljorientert og nøyaktig
  • Du er kunnskapssøkende og liker å ta ansvar.
  • Du har glød og engasjement for jobben samt evnen til å spre dette til kollegaer
  • Du kan ta ansvar i spennende prosjekter både nasjonalt og internasjonalt.

Kontaktpersoner:

Svein Rune Ellingsen

Avdelingsleder

+47 926 67 282

svein.ellingsen@sweco.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: