Prosjektleder rør-, sanitær-, varme- og kjøleanlegg

Anders O. Grevstad har i mer enn 100 år vært en betydelig aktør i rør- og byggebransjen i Bergensområdet. Selskapet ble grunnlagt i 1911, og har utviklet seg fra å være en rørleggerbedrift til å bli en totalentreprenør med 130 medarbeidere.

Vi har en solid ordrereserve med stadig pågang av nye og spennende prosjekt og vi er derfor på utkikk etter dyktige medarbeidere. Vår ambisjon er å være en attraktiv arbeidsplass for både kvinner og menn. Gjennom kulturprosjektet på samme lag jobber vi hver dag for å sikre gode felles verdier og holdninger, der vi rekrutterer og utvikler talenter fra hele befolkningen.

AOG er Miljøfyrtårn, samt godkjent i Start Bank. Vi er en del av Allier Gruppen, en av Vestlandets største tekniske totalentreprenører. Konsernet består av 11 selskaper som prosjekterer, installerer, drifter og vedlikeholder infrastruktur og bygg for offentlig og privat virksomhet. Allier Gruppen har totalt 330 ansatte.

FirmaAnders O. Grevstad
FylkeHordaland
StedBergen
Søknadsfrist17.06.2019

Prosjektleder rør-, sanitær-, varme- og kjøleanlegg

Prosjektleder har det faglige og overordnede ansvaret for å følge opp prosjektet med fokus på økonomi, fremdrift, produksjon, vareflyt, HMS og kvalitet. Stillingens viktigste oppgave er å lede prosjektet faglig og økonomisk, og følge opp de kontraktmessige forholdene i prosjektet. Som prosjektleder forventes det at du er tett på og har god dialog med både fagarbeidere og kunder.

Prosjektleder rapporterer til avdelingsleder.

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre faglig kvalitet og effektivitet i prosjektleveransen
  • Teknisk og kommersielt ansvar for prosjekter
  • Utvikle godt samarbeid med kundens representanter
  • Definere prosjektets mål og suksesskriterier, herunder omfang, plan, ressurs og kost
  • Kostnadsestimering og prognoseoppfølging i prosjektet i samarbeid med estimator, kostkontroller og prosjektteam
  • Etablere prosjektplan i samarbeid med planlegger og prosjektteam, og drive frem leveranser i henhold til plan
  • Følge opp all installasjon gjennom deltagelse og tilstedeværelse i prosjektet
  • Identifisere tekniske løsninger, vurdere alternativer og anbefale løsninger
  • Bidra til kontinuerlig forbedring i bedriftens prosesser og arbeidsmetoder
  • Håndtere HMS og prosjektrisiko gjennom aktiv risikostyring og –ledelse

Ønskede kvalifikasjoner:

  • God prosjektgjennomføring som sikrer gode resultater
  • God økonomi, - og kontraktsforståelse
  • Erfaring fra kalkulasjon
  • Fordel med erfaring som bas
  • Mesterbrev/ teknisk fagskole el.
  • God forståelse for relevante regelverk
  • Må beherske norsk muntlig og skriftlig
  • Lang og relevant erfaring kan erstatte kravet til utdanning

Personlig egenskaper:

  • Strukturert, evne til å håndtere og lede flere ulike prosjekter og prosjektteam samtidig
  • Jobbe med kontinuerlig forbedring og aktivt dele beste praksis
  • God rollemodell som inspirerer og involverer kollegaer
  • Villig til å tilegne seg ny kunnskap
  • Jobbe selvstendig og ryddig, være løsnings og resultatorientert
  • Sette helse, miljø og sikkerhet høyest

Vi kan tilby

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Godt arbeidsmiljø, firmahytte, bedriftsidrettslag
  • Pensjonsordning
  • Moderne kontorer og fasiliteter

Vis flere stillinger: