Han sitter i råd for strategisk kommunikasjon i prosjektet BAE-næringen SAMMEN 2020 som nå er startet opp som en felles arena for å løfte næringen frem.
Onsdag inviterte BAE-rådet kommunikasjonslederne i virksomhetene som er med i fellesprosjektet for å diskutere det videre arbeidet rundt prosjektet - og hvordan den videre satsingen skal formes.
Rundt 40 kommunikasjonsledere deltok på samlingen.
Åpen dag
– Jeg tenker at noe av det viktigste vi kan gjøre er på en bedre måte enn i dag å vise frem hvor mye den bidrar med til samfunnet hver eneste dag og over hele landet, sier Kvarekvål. Han peker på at næringen er et spennende og trygt sted å arbeide.
– Å trekke frem alle de gode konkrete eksemplene som finnes på bærekraft, innovasjon, digitalisering, industrialisering og så videre blir viktig. I tillegg til alle vanlige kommunikasjonskanaler tror jeg på at næringen blir mer åpen og inviterende. For eksempel kan en åpen dag for alle deler av hele BAE-næringen – litt som Bondens marked - være en kraftfull måte å gjøre det på, sier han.
(Klikk for større versjon)
– Spennende satsing
Leder for marked og kommunikasjon i Norconsult, Hege Njå Bjørkmann, deltok også på samlingen onsdag, og sitter som Kvarekvål i det strategiske rådet for kommunikasjonslederne i prosjektet.
– BAE-næringen SAMMEN2020 er en spennende felles satsing som vil bidra til at næringen drar i samme retning, og mot felles mål. Først og fremst ønsker vi å synliggjøre verdiskapningen innen BAE-næringen. I tillegg ønsker vi å se nærmere på viktige temaer, som for eksempel hvordan vi sammen kan bidra til å nå FNs bærekraftsmål , hvordan sikre effektivt samarbeid og hvordan øke mangfold og kvinneandelen i næringen. Det er nettopp ved å samarbeide om felles mål vi kan få frem budskapet vårt på best mulig måte, sier Bjørkmann.