Baneservice. Foto: Lars Opstad

Godt resultat for Baneservice i 2018

Baneservice leverte i 2018 et resultatet før skatt på 50,7 millioner kroner, mens omsetningen for fjoråret var på 843,2 millioner kroner. Begge deler er opp målt mot 2017.

Omsetningsøkningen fra 2017 har sammenheng med økt aktivitet innenfor maskinelt sporvedlikehold og i datterselskapet RailCom AS.

- Jeg er veldig godt fornøyd med resultatet Baneservice leverer for 2018. Året var preget av lavere aktivitet i markedet og færre prosjekter å regne på enn forventet. Vi sikret oss likevel bra aktivitet gjennom å vinne store og viktige prosjekter for Baneservice, som ballastrensing og fornyelse av kjøreledning på Kongsvingerbanen. En god prosjektportefølje i bunn, høy kompetanse og stor innsats av våre ansatte, og en moderne og effektiv maskinpark er viktige årsaker til at resultatet for 2018 ble så bra, sier administrerende direktør i Baneservice AS Ingvild Storås i en pressemelding.

2017 var et år uten fraværsskader i Baneservice, i 2018 hadde konsernet dessverre skader med fravær, men heldigvis var ingen av disse alvorlige. Vårt mål er at ingen skal skade seg på jobb i Baneservice og vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss innen HMS. Det er derfor gledelig at vi i 2018 satte rekord i antall innmeldte hendelser, legger Storås til.

Mot slutten av året vant Baneservice prosjektet Ler kryssingsspor som er selskapets første store totalentreprise. Baneservice går inn i 2019 med den høyeste ordrereserven i selskapets historie.