Digital Markedsfører

Byggtorget og Byggeriet er to byggevarekjeder med tilsammen over 120 butikker og anlegg fordelt over hele landet. Kjedene eies av Mestergruppen AS som er et av landets ledende bolig- og byggevarekonsern med en omsetning på rundt
8,4 milliarder kroner. Konsernet har virksomhet i alle landsdeler og eier byggevarekjedene Byggtorget, Byggeriet, XL-BYGG, Ski Bygg og Sentrum Bygg med over 220 byggevareutsalg landet rundt, samt huskjedene Mesterhus, Systemhus og Blink Hus med flere enn 280 medlemsbedrifter.

Videre er konsernet en av landets ledende hytteprodusenter med kjente merkevarer som Saltdalshytta og Røroshytta i porteføljen. I tillegg bedriver konsernet eiendomsutvikling gjennom Mestergruppen Eiendom og tilbyr arkitekt- og rådgivningstjenester gjennom selskapene Unikus, Blink Hus Arkitekter og Klepp Prosjektering. 

Mestergruppen har Ferd AS som sin største eier, men også medlemmer av de ulike kjedene utgjør en betydelig del av konsernets aksjonærer. Ferd er et familieeid investeringsselskap som satser på verdiskapende eierskap i virksomheter og finansielle investeringer.

FirmaMestergruppen Byggevare (Byggtorget og Byggeriet)
FylkeOslo
Søknadsfrist30.04.2019

I en nyopprettet stilling til vårt felles kjedekontor, søker vi Digital Markedsfører. Hovedoppgavene er planlegging, gjennomføring og optimalisering av vår digitale markedsføring. Du er en analytisk anlagt markedsfører med god teknisk kompetanse som ønsker å j obbe med sterke merkevarer i et spennende digitalt miljø. Du vil dessuten ha en sentral rolle i å videreutvikle den digitale markedsføringen i kjedene.

Arbeidsoppgaver:

  • Oversikt over digitale distribusjonskanaler er viktig. Og du vil analysere og optimalisere innhold til hver kanal (egne nettsider, sosiale medier, digital annonsering, nyhetsbrev, osv).
  • Planlegging av markedsaktiviteter og innhold både mot B2B og B2C i samarbeide med interne ressurser for best utnyttelse av de digitale kanalene.
  • Produksjon av innhold og tilpasning av dette til ulike kanaler i samarbeid med våre byråer og samarbeidspartnere.
  • Publisering av kampanjer og aktiviteter i de riktige kanalene i forhold til budskap og målgruppe for å skape gode kundereiser.
  • Digitale verktøy som f.eks. Google Analytics, Fanbooster, Salesforce, WebOn, Umbraco og ulike adtech-verktøy, vil du jobbe med daglig.
  • Digitale utviklingsprosjekter pågår kontinuerlig, og du vil være en sentral bidragsyter i samarbeide med avdelinger på tvers av konsernet.

Profil:

  • Høyere utdannelse, helst innen digital markedsføring eller tilsvarende.
  • 2-5 års operativ erfaring med digital markedsføring – gjerne fra performance/mediebyrå, adops eller lignende.
  • God kunnskap og forståelse for ulike typer digitale verktøy som f.eks. Adwords, Marketing automation plattformer, Facebook Business manager, annonsestyringsplattformer og lignende. En fordel hvis du også har erfaring med designprogrammer som Photoshop, Illustrator, m.m.
  • Kunnskap grafisk design og innholdsproduksjon.
  • Gode numeriske og analytiske egenskaper, samt gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner.
  • Du har genuin interesse for nye digitale plattformer, relevant teknologi og digitale trender som påvirker markedsarbeidet vårt.

Arbeidssted vil være Oslo, og stillingen rapporter til markedssjef. Vi kan tilby et hyggelig arbeidsmiljø og konkurransedyktige betingelser. Du vil jobbe i et spennende digitalt miljø i samarbeide med våre mange dyktige medlemmer og kolleger.

Hvis dette høres interessant ut, ta kontakt med markedssjef Geir Lunde på telefon 90 99 39 00 eller Finn Klepsvik hos vår rekrutteringspartner Impact AS på telefon 907 99 975.

Søk stilling