Direktør Innkjøp og logistikk

BoligPartner er en av Norges ti største boligbyggere og har per i dag 55 salgskontorer bestående av egeneide distriktskontorer og et omfattende forhandlernettverk. Totalt arbeider nærmere 500 ansatte i BoligPartner og hos tilknyttede forhandlere. Hovedkontoret ligger på Hamar, og her er også landets største fagmiljø innen norsk trehusproduksjon representert. BoligPartner er del av BoligPartner Konsern og yter tjenester til øvrige kjedekonsepter i konsernet.

Selskapet leverer arkitekttegnede hus, hytter og flermannsboliger innenfor ferdighuskonseptet og har mer enn 25 års fartstid som norsk boligbygger. I økende grad jobber selskapet også med tomteutvikling og egenutviklede prosjekter, inkludert lavblokk. Siden etableringen i 1993 har BoligPartner realisert mer enn 10 000 hytte- og boligdrømmer for sine kunder.

BoligPartner er i 2018 på topplisten over de beste arbeidsplassene i landet og sertifisert som en «Great Place To Work»-bedrift.

FirmaBoligPartner
FylkeHedmark
StedHamar
Søknadsfrist07.04.2019

LEVERANDØRUTVIKLING – RELASJONSBYGGING – KUNDEFORSTÅELSE

Som Direktør Innkjøp og logistikk i BoligPartner skal du lede en innkjøps- og logistikkavdeling bestående av fagmiljøene innkjøp, kalkyle og oppmelding. Ansvaret for deg og din avdeling strekker seg fra å drive leverandørutvikling og optimalisere innkjøpsavtaler, til vareflyt, logistikk og nye leveranseformer. Videre sikrer avdelingen korrekte kalkyler og beregninger for både salgsapparatet og til byggeplassen.

BoligPartner er leverandør til både eget driftsledd og øvrige kjedekonsepter i konsernet. Dette stiller store krav til forståelse av kunde- og leverandørprosesser, samtidig som avdelingen må ha god samhandling med de øvrige fagavdelingene internt på hovedkontoret og profesjonell og god partnerskapstilnærming mot våre leverandører. For å utnytte disse mulighetene et det stor forventning til deg i lederrollen og din interesse og nysgjerrighet for å se og skape nye muligheter, og drive aktiv endringsledelse for å realisere våre ambisjoner.

Stillingen krever god prosessforståelse og en strukturert tilnærming. Hvis du er den rette kandidaten, er du strukturert, handlekraftig og fremoverlent.

Vi vektlegger en tydelig lederprofil og en lagspiller som er dyktig på relasjonsbygging, både eksternt og internt. Du innehar god tallforståelse, tar faktabaserte beslutninger og utviser gode analytiske evner. Videre evner du å skape engasjement og entusiasme og er god til å kommunisere. Som Direktør Innkjøp og logistikk vil du jobbe med flere kontaktpunkter, og du vil ha et viktig ansvar for å samhandle, sette retning og sørge for at avdelingen leverer på servicegrad og kvalitet. Stillingen er sentral i selskapets innkjøpsråd som skal sikre overordnet strategisk retning på innkjøp, og inngår i BoligPartners ledergruppe.

Vi søker deg som motiveres av å videreutvikle en sterk merkevare. Du har en utpreget kommersiell fremtoning og trives med å jobbe strukturert med forretningsplaner og budsjetter, samtidig som du evner å tenke helhetlig og skape vekst og lønnsomhet for selskapet.

Hovedoppgaver i rollen som Direktør Innkjøp og logistikk:

  • Ivareta og utvikle strategiske og profesjonelle prosesser for innkjøp og logistikk
  • Forhandle med leverandører og andre samarbeidspartnere
  • Optimalisere og effektivisere vareflyt og logistikkprosesser

Følgende formell kompetanse, erfaring og egenskaper er viktige:

  • Høyere relevant utdanning på mastergradsnivå
  • Erfaring med ledelse, personalledelse og resultatansvar
  • Erfaring med profesjonalisering av innkjøps- og logistikkprosesser
  • God økonomisk forståelse, herunder økonomistyring
  • Relevant bransjeerfaring

BoligPartner kan tilby store påvirkningsmuligheter i et utviklingsorientert miljø. Er du klar for nye og spennende utfordringer? Send oss din søknad med CV innen søknadsfristen 7. april 2019. Har du spørsmål om stillingen eller prosessen, kan du ta kontakt med vår rådgiver i The Assessment Company, Sigurd Beidel, på telefon 489 99 525.

Søk stilling

Vis flere stillinger: