Prosjektingeniør

Mesta AS er Norges største og ledende selskap innen drift og vedlikehold av vei og har virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel. I tillegg har selskapet betydelig kapasitet og kompetanse innen elektro, anlegg og Spesialproduksjon som har virke innen fagfeltene betong, fjell- og tunellsikring, rekkverk og veisikring, bro- og kaivedlikehold og jernbane.

Selskapet har ca. 1400 ansatte og hadde i 2017 en omsetning på ca. NOK 3,8 mrd. Selskapets hovedkontor ligger på Lysaker i Bærum. For mer informasjon se www.mesta.no

FirmaMesta
FylkeHedmark
StedElverum / Sør-Østerdal
Søknadsfrist10.04.2019

Prosjektingeniør til nyvunnet kontrakt

Dersom du har forståelse for praktisk arbeid, er ryddig og trives i en jobb der du må samhandle mye med andre mennesker kan dette være stillingen for deg.

Mesta søker etter prosjektingeniør på driftskontrakt Sør-Østerdal, kontrakten omfatter stamveier og fylkesveier i kommunene Elverum, Stor-Elvdal, Åmot, Rendalen, Engerdal og Trysil.

Vår prosjektingeniør skal bistå prosjektleder med oppgaver som er organisert under leders ansvar i driftsområdet. Rollen som prosjektingeniør skal være en operativ og teknisk støtte i kontraktene, samt medansvarlig for tilleggsarbeid og mersalg i prosjektene/kontraktene.

Kontorsted Elverum.

Kontaktperson for stillingen er prosjektleder Guttorm Normann Danielsen tlf. 900 19 150

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke stilling hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre at arbeidet gjennomføres iht. kontraktens krav, samt sørge for dokumentasjon i henhold til interne og eksterne krav
  • Lede prosjektteam etter fullmakter fra leder
  • Bistå til implementering av gjeldende rutiner
  • Fakturering og rapportering av økonomiske resultater
  • Implementere og sikre gode produksjonsstyringsrutiner i kontraktensområdet på oppdrag fra leder
  • Utarbeide og revidere nødvendige planer for gjennomføring av kontrakten(e) (herunder års- og ukeplaner)
  • Implementere gode KHMS rutiner i kontraktsområdet på oppdrag fra leder

Kvalifikasjoner:

  • Ingeniør/ teknisk utdannelse
  • God økonomisk forståelse
  • Evne til å sette seg raskt inn i og benytte administrative system

Egenskaper:

  • Høy arbeidsmoral
  • Nøyaktig og strukturert
  • Initiativrik og løsningsorientert
  • Positiv og bidragsytende til et hektisk og godt arbeidsmiljø

Det tilbys:

  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode pensjon og forsikringsordninger
  • Godt arbeidsmiljø
  • Interne karrieremuligheter

Søk stilling

Vis flere stillinger: