Ståle Njåtun

Doka lanserer nettbutikk

Fra og med mandag kunne entreprenører handle forskaling, komponenter og tilbehør via Dokas nye satsing – en nettbutikk.

– Dette gjør vi for å tilfredsstille de krav til digitalisering som vi ser i markedet. Selv om det i dag bare er cirka fem prosent av byggematerialer som handles på nett, så vil det i 2030 være hele 25 prosent av alle byggkonstruksjonene som handles på nett. Dette er resultatet av den tyske studien «Forandring i B2C/B2B-markedet gjennom e-handel» av Roland Berger. Vi ønsker å være ledende innenfor digitaliseringen i byggebransjen. Alt fra BIM (digitale modeller av et bygg) til nettbutikk. Vi bruker potensialet til digitaliseringen til å hjelpe byggebransjen med å effektivisere prosessene sine. Økt merverdi og effektivitet, men også sikkerhet, er den sentrale ideen med bruk av digitale løsninger, sier daglig leder, Ståle Njåtun i Doka. 

– Med nettbutikken gir vi kundene våre valg av når, hvordan og hvor de handle med oss, legger Njåtun til.