Regionsjef

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Byggi, Flisekompaniet og Montér.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 179.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeHedmark
StedRudshøgda
Søknadsfrist18.03.2019

Optimera Proff og Montér søker en fremoverlent og dyktig regionsjef for våre 15 byggevarehus i Buskerud, Hedemark og Oppland. Du vil være med å skape entusiasme og resultater gjennom dyktige ledere og medarbeidere i Norges ledende byggevarekjede. Som regionsjef har du ansvar for salgs- og driftsresultat for regionen og du vil samarbeide tett med ledelsen i Proff og Montér regionalt og nasjonalt. Vi kan tilby en spennende stilling med store muligheter for faglig og personlig utvikling.

Hovedansvar i stillingen vil være:

  • Omsetning- og resultatansvar for Optimera sine byggevarehus i Region Innland
  • Personalansvar for alle daglige ledere i regionen
  • Omsette Optimeras visjon og mål i praksis, styrke og videreutvikle vår posisjon i B2C markedet
  • Oppfølging salg og drift knyttet til B2C i alle Montér byggevarehusene i regionen
  • Bidra til å videreutvikle og forvalte Montér konseptet og koordinere salg-/ og markedstiltak i byggevarehusene
  • Tydelig konseptgjennomføring
  • Årlig budsjettering i samarbeid med den enkelte daglige leder og det øvrige regionapparatet
  • Bistå i rekruttering og opplæring av nye medarbeidere
  • Bistå og støtte daglige ledere i opplæring og utvikling av sine ansatte
  • Kontinuerlig utvikling av byggevarehusene
  • Fysisk arbeid; tilrettelegging, ombygging etc. i de ulike byggevarehusene

Den vi søker:

  • Er en talentfull leder med gode egenskaper og sunne verdier
  • Liker å oppnå resultater gjennom andre
  • Har relevant og god erfaring innen retail, butikkarbeid og konseptgjennomføring
  • Kan vise til gode resultater fra tilsvarende stillinger
  • Er strukturert og analytisk med evne til å kjøre prosesser fra planlegging til ferdig levert
  • Er proaktiv med en klar forretningsorientert legning
  • Er naturlig motivator og samlingspunkt
  • Er humørfylt og samarbeider meget godt og skaper gode relasjoner på alle nivåer i organisasjonen
  • Har en stor arbeidskapasitet og /-vilje og er pliktoppfyllende, etterrettelig og strukturert
  • Er tydelig og klar i sin kommunikasjonsform
  • Er fortrolig med PC som arbeidsverktøy og har gode ferdigheter i presentasjonsteknikk
  • Vet å prioritere godt og tenke langsiktig i arbeidet

Vi kan tilby:

  • Faglig og personlig utviklingsmuligheter i et solid selskap i vekst
  • Være en del av et godt og uformelt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Personalkjøpsordning

For ytterligere informasjon og spørsmål om stillingen, ta kontakt med Regiondirektør Tom Østgård på mobil 952 69 801.

Søk stilling

Vis flere stillinger: