Innkjøpsleder Sør-Østlandet


Mesta AS er Norges største og ledende selskap innen drift og vedlikehold av vei og har virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel. I tillegg har selskapet betydelig kapasitet og kompetanse innen elektro, anlegg og Spesialproduksjon som har virke innen fagfeltene betong, fjell- og tunellsikring, rekkverk og veisikring, bro- og kaivedlikehold og jernbane.

Selskapet har ca. 1400 ansatte og hadde i 2017 en omsetning på ca. NOK 3,8 mrd. Selskapets hovedkontor ligger på Lysaker i Bærum. For mer informasjon se www.mesta.no

FirmaMesta
FylkeFlere fylker
Stedetter avtale, Sør-Østlandet
Søknadsfrist20.02.2019

Vi søker innkjøpsleder til region Sør

Innkjøp er definert som en av kjerneprosessene i Mesta. Vi ser etter deg som brenner for innkjøpsfaget, og som har en klar oppfattelse av funksjonens betydning for bedriftens resultat. Innkjøpsleder skal aktivt bidra til å øke selskapets konkurransekraft og margin gjennom å ta ansvar, -og være en pådriver-, for gjennomføring av innkjøpsprosesser innenfor sitt ansvarsområde.

Kontorsted: Etter avtale (sørøstlandet). En del reisevirksomhet i regionen må påregnes.

Kontaktperson for stillingen: Kontraktsrådgiver Rune Tjade, tlf. 901 36 050

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke stilling hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver

  • Være innkjøp- og logistikkfaglig ansvarlig for prosjekter og driftskontrakter
  • Lede, planlegge, tilrettelegge, gjennomføre og kvalitetssikre anskaffelser i tett samarbeid med behovsinnehaver/linjeansvarlig
  • Gjennomføre forhandlinger og inngå avtaler, herunder ta aktiv ledelse i forhandlingsteam
  • Utarbeide og forankre innkjøpsstrategier og målsettinger for større anskaffelser
  • Delta i kalkulasjonsprosesser i prosjekter og driftskontrakter og være ansvarlig for å fremskaffe konkurransedyktige priser på varer og tjenester
  • Dokumentere resultater og følge opp leveransekvalitet og leverandørinformasjon
  • Bidra til økt kunnskap om riktig kostnadsnivå på varer og tjenester i regionen.
  • Etablere nødvendig kontakt og rutiner for effektiv informasjonsutveksling mot region/distrikt/driftslag og sentralt innkjøp i Mesta
  • Oppdatere og vedlikeholde avtaler samt distribuere informasjon om eksisterende og nye avtaler til brukerne i Mesta

Kvalifikasjoner

  • Teknisk og/eller økonomisk utdannelse. Gjerne videreutdannelse innen logistikk og innkjøp
  • Fordelaktig med erfaring fra bygg- og anlegg eller veidrift
  • God kontraktsforståelse og solid erfaring fra forhandlinger
  • Gode norsk kunnskaper, skriftlig og muntlig
  • God brukerkunnskap i Excel og gjerne erfaring fra bruk av Agresso

Personlige egenskaper

  • Analytisk og initiativrik
  • Pågående, proaktiv, evne til å være frempå
  • Være en pådriver i utviklingen innenfor fagområdet
  • Evne til å arbeide selvstendig og målrettet mot fastsatte felles mål, samtidig som du evner samarbeid på alle nivåer i selskapet
  • Gode kommunikasjons-/presentasjonsegenskaper
  • Kremmerånd

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige betingelser og gode pensjon og forsikringsordninger
  • En faglig utfordrende og variert stilling i et godt arbeidsmiljø

Søk stilling

Vis flere stillinger: