Prosjektinnkjøper

JM konsernet er en av Nordens ledende prosjektutviklere av boliger og boligområder. Virksomheten fokuserer på nyproduksjon av boliger med attraktiv beliggenhet i ekspansive storbyområder og universitetsbyer i Norge, Sverige og Finland. Konsernet omsetter for ca 17 milliarder svenske kroner og har ca 2500 medarbeidere. Virksomheten i Norge drives gjennom JM Norge AS, som er en av Norges største boligutviklere. I tillegg til utvikling av boliger i egenregi, har JM både i Norge og Sverige en betydelig entreprenørvirksomhet for eksterne oppdragsgivere. JM Norge har hatt markedets mest fornøyde kunder 3 år på rad iflg Prognosesenterets kundemålinger for 2014, 2015 og 2016.

FirmaJM Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist10.02.2019

Som prosjektinnkjøper har du det generelle ansvaret for innkjøpsprosessen i spesifikke prosjekt. Du har et nært samarbeid med prosjektleder i prosjektene du er involvert i. Du er stasjonert på hovedkontoret i Oslo, men må også bruke tid på våre byggeplasser.

Følgende arbeidsoppgaver inngår i rollen:

  • Administrere samtlige innkjøp i spesifikke prosjekt
  • Opprette innkjøpsplan og innkjøpsstrategi i samarbeid med prosjektleder
  • Gjennomføre og følge opp forespørsler, tilbud, innkjøp og bestillinger iht. innkjøpsplan
  • Delta på avklarings- og kontraktsmøter sammen med byggeplass
  • Gjennomføre evaluering av leverandører
  • Gjennomføre innkjøpsmøter
  • Følge opp avvik og være behjelpelig ved kontroller av leverandører og UE
  • Delta på oppstartsmøter og møter med underentreprenører/leverandører
  • Administrere forespørsler og tilbud i forbindelse med etablering av produksjonskalkylen
  • Delta på oppstartsmøte kalkulasjon og ved gransking av prosjektkalkyle

Din profil

Vi søker deg som har minst 4 års arbeidserfaring innen innkjøp/kontrahering underentrepriser og innkjøp byggevarer. Du har tidligere hatt ansvar for entrepriseinnkjøp i større prosjekt. Du håndterer alle ledd i innkjøpsprosessen som forespørselsunderlag, anskaffelse, innkjøpsstrategi, forhandling, bestilling og evaluering. Videre skal du ha kunnskap om byggeteknikk, lesing av tegninger og økonomioppfølging. Du har erfaring fra arbeid med økonomiavstemminger og svært gode kunnskaper i avtale -og entrepriselovverket.

Som person er du profesjonell, strukturert, nøyaktig og sosial. Du er selvgående og kan arbeide selvstendig samtidig som du har lett for å samarbeide både internt og eksternt. Du trigges av å skape effektive og lønnsomme samarbeid med leverandørene.

Hvis du har spørsmål angående stillingen kan du kontakte Christian Lundberg på telefon 481 07 470.

Utvalg og intervjuer skjer fortløpende. Velkommen med din søknad!

Søk stilling

Vis flere stillinger: