Innkjøper/Supply Chain Specialist

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Byggi, Flisekompaniet og Montér.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 179.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist06.01.2019

Innkjøpsavdelingen har en sentral rolle i organisasjonen og samarbeider tett opp mot blant annet salg og kategori. Stillingen vil innebære ansvar for både innkjøp og logistikk. Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Optimera, i en avdeling hvor man daglig jobber mot våre verdier: Offensive, Profesjonelle og Personlige!

Arbeidsoppgaver:

  • Bestillinger og oppfølging av egen produkt portefølje mot leverandør i M3 og E3
  • Oppfølging av grunndata og generelt vedlikehold i M3 og E3
  • Kontrollere inngående ordrebekreftelse og faktura fra leverandør mot vår bestilling
  • Ukentlig oppfølging av gjeldende KPI 'er
  • Forstå og utfordre valg av varevei, mengder som bestilles etc
  • Sikre optimal vareflyt og leveranser i Optimera
  • Være en ressursperson innen logistikk for andre avdelinger i organisasjonen

Kvalifikasjoner og erfaring:

  • God kjennskap til våre datasystemer E3 og M3, og bruk av data som arbeidsverktøy
  • Høyere utdanning innen logistikk, økonomi eller lignende er en fordel
  • God kjennskap til logistikk og vareflyt
  • God økonomisk forståelse
  • Gode formidlingsevner på engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
  • Evne til å sette seg inn problemstillinger og søke økonomisk riktige løsninger

Personprofil:

  • Fleksibel, samarbeidsvillig og løsningsorientert
  • Systematisk, nøyaktig og analytisk
  • Serviceinnstilt ovenfor kunder, leverandører og kollegaer
  • Motiverende og resultatjagende
  • Ikke redd for å ta på seg arbeidsoppgaver utenfor stillingsbeskrivelsen
  • Høy arbeidskapasitet

Vi kan tilby:

  • Faglige og personlige utviklingsmuligheter hos Norges ledende byggevarekonsern
  • En hektisk hverdag med varierte utfordringer
  • Et godt og uformelt arbeidsmiljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor i Oslo, stillingen rapporterer til fagsjef. Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til innkjøpssjef Stian Sivertsen, tlf. 928 08 823.

Søk stilling

Vis flere stillinger: