Ettermarkedssjef

Xylem Water Solutions Norge AS er Norges største spesialfirma innen pumping og derav vannteknologiske løsninger. Vi er 135 ansatte fordelt på 9 filialer med hovedkontoret i Oslo. Xylem er markedsleder i områdene kommunalt VA, bygg/anlegg og havbruk, og vi har i tillegg store markedsandeler innen VVS og industri.

Firmaet har vært i Norge siden 1966, og er i dag en ledende produsent og leverandør av pumper og miksere med tilhørende styringssystemer og har ofte rollen som teknisk entreprenør for leveranse av komplette løsninger. Produktene benyttes i hele verden til vann- og avløpsanlegg, for vanning, til drenering og innen ulike industriprosesser.

På verdensbasis har Xylem over 18 200 ansatte og en omsetning på mer enn 50 milliarder kroner. Verdiene våre er Respekt, Ansvar, Integritet og Kreativitet. Vi er både kvalitets- og miljøsertifisert.

Xylems varemerker omfatter blant annet: Flygt, Lowara, Godwin og Sanitaire og vi er autorisert forhandler av ITT Goulds Pumps.

FirmaOrion Search for Xylem Water Solutions Norge
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Xylem har en solid posisjon i markedet. Vi kombinerer lokal tilstedeværelse med evnen til å drive innovasjon og kontinuerlige forbedringer. Sammen med vår nye Ettermarkedssjef har Xylem ambisjoner om å vokse og utvikle oss videre.

Som Ettermarkedssjef vil du ha det faglige og kommersielle ansvaret for ettermarked (servicekontrakter og -timer, reservedeler og utleie). Dette innebærer blant annet optimalisering av arbeidsprosesser og kompetanseutvikling i tråd med utviklingen og behov i markedet. Rollen inngår i ledergruppen og rapporterer til Daglig leder.

Av konkrete oppgaver kan blant annet nevnes:

  • Budsjettansvar ettermarked, inkludert oppfølging av reservedelssalg
  • Oppfølging, samarbeid og støtte av lokale serviceledere
  • Etablering og implementering av rutiner og arbeidsprosesser for ettermarked, service- og reservedelssalg
  • Holde seg oppdatert på- og implementere krav fra myndigheter og konsern, inkludert krav til HMS og kvalitet
  • Oppfølging av sentrale underleverandører
  • Garantihåndtering ovenfor kunder og underleverandører

Ønsket bakgrunn

Vi ser for oss at du har god teknisk forståelse og god systemforståelse. Du bør også ha noen års erfaring med serviceledelse og/eller ledelse av ettermarked.

I tillegg er det ønskelig med følgende bakgrunn og egenskaper:

  • Relevant utdanning som ingeniør (mekanikk, automasjon, elektronikk e.l.)
  • Evne til å vise retning og få folk med deg gjennom samarbeid og involvering på tvers av lokasjoner
  • Erfaring fra større organisasjon/internasjonalt konsern vil være en fordel
  • God kommersiell og forretningsmessig forståelse
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på både norsk og engelsk
  • Erfaring fra å jobbe med kontinuerlige forbedringer

Kontaktpersoner:

Jannicke Martinsen
Daglig leder/rådgiver
jannicke@orion.no
+4741901490

Kristian Knudsen
Partner
kristian@orion.no
+4792800000

Søk stilling

Vis flere stillinger: