Innkjøpsleder, Sogn og Fjordane

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Halvparten av de 8000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, omsetningen er på 31 milliarder (2017), og selskapet har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Distrikt Sogn og Fjordane har hovedkontor i Sogndal og avdelingskontor på Sandane og i Volda. Distriktet har en årlig omsetning på ca 300 mill. kroner og ca 7 0 ansatte funksjonærer og fagarbeidere. Vi har bygget flere store og prestisjetunge prosjekt, blant annet Trivselshagen på Sandane, Ivar Aasen-tunet i Ørsta, Bremuseet i Fjærland, Campus Fosshaugane, Sognahallen og Sogningen Storse nter i Sogndal, Amfi i Stryn , Thon Hotell Fosnavåg og Utsikten på Gaularfjellet .

Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke.

FirmaVeidekke Entreprenør
FylkeSogn og Fjordane
StedSogndal, evt Sandane eller Volda i Møre og Romsdal
Søknadsfrist10.01.2019

Veidekke søker innkjøpsleder til våre prosjekter i Sogn og Fjordane og på Sunnmøre. Vi ønsker oss en dyktig og engasjert medarbeider, som tar en aktiv rolle i prosjektene og leder innkjøpsprosessene i distriktet. Arbeidsstedet vil i utgangspunktet være Sogndal, men for den riktige kandidaten vil vi se på mulighetene for å etablere stillingen ved kontoret i Sandane eller Volda.

Arbeidsoppgaver

  • Lede innkjøpsprosessene i distriktet
  • Delta i tilbudsteam i distriktet i forbindelse med større anskaffelser
  • Ta en aktiv rolle i prosjektene ved å innhente, evaluere og kvalitetssikre tilbud
  • Sikre gode innkjøp og avtaler i alle faser av prosjektene
  • Støtte prosjektene med inngåelse og oppfølging av kontrakter med underentreprenører og andre aktører
  • Arbeide for å heve kompetansen om innkjøpsfaget og innkjøpsprosessene i distriktet
  • Følge opp og utvikle gode og effektive leverandører lokalt
  • Løpende oppfølging, problemløsning og evaluering av innkjøpsprosessene
  • Sikre at innkjøp og anskaffelser skjer i tråd med lover og forskrifter
  • Delta i innkjøpsnettverket til Veidekke Bygg
  • Noe reisevirksomhet til de øvrige kontorer i distriktet må påregnes

Kvalifikasjoner

  • Du har helst høyere teknisk og/eller økonomisk utdanning og solid erfaring fra bygg- og anleggsbransjen. Videreutdanning innen logistikk og innkjøp er en fordel.
  • Du bør ha erfaring med forhandlinger og ha god kontrakt sforståelse.
  • Du har god bransje- og leverandørkunnskap
  • Du er av typen som forstår helheten – at totalkostnad består av mer enn pris
  • Du har gode kunnskaper innen Excel og IT generelt
  • Du har meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

  • Du er trygg i formidlingsrollen – også i større forsamlinger
  • Du er pålitelig, profesjonell, systematisk, analytisk, grundig og vant til å håndtere mye informasjon
  • Du er god på å få folk med deg på tvers av funksjoner i organisasjonen, og er god på nettverksbygging , kompetansedeling og teamarbeid
  • Du er en dyktig forhandler med god faglig og kommersiell forståelse , og du kan både lede og delta i forhandlingsteam

Vi tilbyr

  • En spennende og fremtidsrettet jobb i en næring i vekst
  • En mulighet til å være med å påvirke innkjøpsprosessene i Veidekke
  • Et godt arbeidsmiljø med gode kollega og et selskap som satser på egne ansatte
  • En stilling med s tor grad av selvstendighet
  • Du får en bred kontaktflate inn mot hele Veidekke og får gode utviklingsmuligheter
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Medeierskap i egen bedrift

Søk stilling