Løvenskiold med ny kjede

I løpet av kort tid vil Løvenskiold Handel gå ut med navnet på den nye faghandelkjeden som skal etableres. Den nye kjeden vil være et supplement til Maxbo.

Løvenskiold har nettopp avsluttet et jubelår. Dette har også i sterk grad satt sitt preg den store fagmessen Løvenskiold Handel arrangerer på Lillestrøm. Både lørdag og søndag kveld ble det arrangert festmiddager på Lillestrøm og stemningen var begge dager helt i taket. Men så har også deltakerne mye å feire. 2005 ble et jubelår. I 2004 var overskuddet i systemet 70 millioner kroner, men i 2005 blir det vesentlig større uten at man så langt vil gå ut med konkrete tall. Omsetningen i hele Løvenskiold-konsernet var i fjor oppe i mer enn 3,2 milliarder kroner. Løvenskiold er den største norskeide aktøren innenfor byggevarehandelen. I Maxbo er det nå 70 butikker, mens det i den nye faghandelkjeden vil bli 50 60 butikker. Dette er butikker fra den tidligere FABO- og Smartkjeden. Butikkene skal i første rekke konkurrere med andre farge- og interiørbutikker. Men også jernvarehandlere vil merke konkurransen. Dette er butikker som vil bli å finne i byer, og helst i nærheten av andre typer varehus. Planen er at kundene selv skal bære varene ut av butikken. Løvenskiold har etter hvert fått meget god erfaring med kjededrift. Og med utgangspunkt i sentrallageret på Fossum har de ingen problemer med å drifte nok en kjede. I tillegg til Maxbo server man også byggevareforretningene til Bygger´n og Smith som Løvenskiold samarbeider meget tett med.