Kategorileder innkjøp

Con-Forms visjon er å være Best på råbygg. Con-Form ble etablert i 1982 for å effektivisere byggeprosessen, og det er fremdeles bedriftens overordnede målsetting.

Con-Form har utviklet et komplett byggesystem basert på prefabrikerte forskalingselementer i betong, som monteres og støpes ut til ferdige konstruksjoner på byggeplass.

Con-Form systemet har en rekke fordeler framfor tradisjonelle byggemetoder: Det er fleksibelt, raskt og tilbyr en unik kombinasjon av fordelene fra plass-støpte bygg og rene elementbygg.

Vi leverer komplette råbygg til entreprenører og byggherrer i Norge og Sverige. Con-Form Group forventer en omsetning i 2018 på over 1 millard.

FirmaCon-Form
FylkeOslo
Søknadsfrist09.11.2018

Vi ser etter deg med analytiske ferdigheter og med erfaring innen innkjøp, prosjektledelse eller forbedringsprosesser. Hvis du har erfaring fra entreprenør eller byggebransjen er det et pluss. Du er god til å samarbeide så vel internt i Con-Form som eksternt ut mot våre leverandører, med et stort engasjement for å gjøre Con-Form bedre i stort og smått. Du trenger ikke nødvendigvis å være en ferdig innkjøper men du må inneha analytiske og systematiske egenskaper.

Som kategorileder for innkjøp i Con-Form blir du en del av en sentralisert og kategoristyrt innkjøpsorganisasjon. Innkjøpsavdelingen har ansvar for alt kjøp i alle Con-Form sine selskaper, totalt ca. 700 MNOK årlig. Som kategorileder rapporter du direkte til konserninnkjøpssjef og du vil bli konserninnkjøpssjefens høyre hånd. Det ligger mye potensial i stillingen og riktig person vil raskt kunne få utvidet ansvar.

Arbeidsoppgaver:

  • Kategoristyrt innkjøpsarbeid
  • Lede innkjøpsprosesser med tverrfaglige team fra hele virksomheten
  • Implementere og realisere mål satt opp gjennom innkjøpsprosessen
  • Kartlegge og analysere innkjøpskategorier. Utarbeide og implementere kategoristrategier
  • Arbeide for økt lønnsomhet, redusere innkjøpskostnader
  • Drive strategisk innkjøp, utarbeide forespørsler, evaluere tilbud og forhandle kontrakter
  • Følge opp og utvikle gode og effektive leverandører
  • Bidra til å bygge innkjøpskompetanse i organisasjonen, herunder bestillings- og innkjøpsrutiner for å sikre etterlevelse av avtaler i organisasjonen
  • Lede forbedringsprosesser innen definerte kategorier
  • Løpende resultatmåling, oppfølging og problemløsning
  • Sikre at innkjøp og anskaffelser skjer i tråd med lover og forskrifter

Krav til kompetanse og erfaring:

  • Minimum bachelor (f.eks. økonomi, logistikk, teknisk)
  • Erfaring fra entreprenør i bygg og anlegg er en fordel
  • Gode IT-kunnskaper da innkjøpsarbeidet bedrives gjennom ulike IT-verktøy/systemer
  • Gode Excel-kunnskaper
  • Gode norsk og engelsk kunnskaper skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og analytisk
  • God på både muntlig og skriftlig kommunikasjon
  • Engasjert
  • Nytenkende og uredd
  • Du er en lagspiller
  • Løsningsorientert
  • Målrettet

Vi kan tilby:

  • 100 % fast stilling
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Godt engasjerende miljø med dyktige kollegaer

Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: