HR business partner med fagansvar for HMS

Vil du være med å forme fremtidens byer og samfunn? Da er Sweco stedet for deg. Jobben vår er å sørge for at dagens og morgendagens samfunn kan tilby alt det innbyggerne forventer; rent vann, varme boliger, effektiv transport og moderne sykehus. For å lykkes med det, må vi ha et tett samarbeid med kundene. Derfor er den typiske Sweco-medarbeideren en person som alltid er tilgjengelig, med etterspurt kompetanse og som er engasjert i kundenes prosjekter.

FirmaSweco Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist14.10.2018

Sweco lever av attraktive, høyt kompetente medarbeidere. Her vil du finne deg lett til rette blant 1500 faglig sterke, sosiale og hyggelige kolleger. Du vil arbeide tett sammen med 7 svært dyktige og veldig hyggelige kolleger i HR-avdelingen og rapportere til Direktør for HR og Organisasjonsutvikling.

Om stillingen:

Du vil ha en todelt stilling hvor du deler tiden din mellom rollen som HR business partner og fagansvarlig for HMS.

I rollen som HR business partner er din oppgave å coache og støtte ledere og medarbeidere gjennom hele ansettelsesforholdet. Du vil arbeide med alle deler av HR-faget og samarbeide tett med ca 50 ledere fordelt på 5-10 kontorer. Det forventes ikke at du er spesialist på alle HR-områder, men at du effektivt bruker kolleger og ekstern støtte på områder som du ikke behersker selv.

I rollen som fagansvarlig for HMS samarbeider du med vår avdeling for Quality Assurance. Du er ansvarlig for HMS-prosesser og -verktøy. Du vil arbeide spesielt med fokus på nærvær og bidra til å redusere sykefraværet. Vi ser derfor etter en person med erfaring på dette området.

Dine arbeidsoppgaver vil omfatte:

  • Coache og støtte ledere i utvikling og utøvelse av lederskap.
  • Delta aktivt i divisjonens ledergruppe og være divisjonsdirektørens representant i HR-saker.
  • Tilrettelegge for en god leder- og medarbeiderkultur, organisasjonsutvikling og kompetanseutvikling.
  • Være tilgjengelig for våre kunder og arbeide ute ved våre kontorer 1-3 dager pr uke.
  • Bistå ved rekruttering, utvikling av medarbeidere og avslutning av arbeidsforhold.
  • Som HMS-fagansvarlig har du ansvar for at våre HMS-systemer og prosesser er tilpasset vår hverdag og er enkle å bruke.
  • Gjennomføre analyser av sykefravær og foreslå tiltak.
  • Sikre at vår HMS-opplæring er relevant og tilpasset vår virksomhet.
  • Gjennomføre risikovurderinger.

Hvem er du?

Vi ønsker oss en ny kollega som har interesse og engasjement for mennesker i organisasjoner. Du forstår hvordan du kan bidra til god HR- og HMS arbeid i linjen og har minimum 5 års relevant erfaring. Du må ha bachelor- eller mastergrad i et relevant fagområde (HR, HMS, økonomi/administrasjon el.). Evnen til å veilede og kommunisere tror vi er viktig i alle utviklingsprosesser, ikke minst i krevende situasjoner. Derfor er det egenskaper vi ønsker at du skal besitte. Du har vært ute en vinternatt og kan vise til resultater knyttet til HR/ HMS-tjenester du er stolt av. Gode språkferdigheter i både norsk og engelsk er nødvendig i rollen som HR Business partner.

Hvorfor skal du jobbe hos oss?

Vi har et sterkt fagmiljø i HR avdeling og er stolte av å være en del av et felleskap hvor utvikling og samhandling står i fokus. Din rolle er sentral og du vil sitte i divisjonens ledergruppe. Du vil bli en del av en organisasjon som er opptatt av å tilrettelegge for gode prosesser og systemer. Vi ønsker at du skal gjøre oss gode, det forutsetter at vi evner å gjøre deg god. Den oppgaven tar vi på alvor!

Søknadene behandles fortløpende.

Kontaktpersoner:

Stine Kolsrud

+47 992 62 034

stine.kolsrud@sweco.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: