Fra lærling til markedssjef i Fibo

16 år etter at han ble Fibos aller første lærling, tar Kevin Hægeland over som ny markedssjef for Lyngdal-bedriften som har gjort veggpanel i våtrom like stort som fliser.

- Vi har for lengst bevist at vi er kommet for å bli. Fibo veggpanel finnes nå på like mange bad som fliser og andre typer veggbekledning. Det er gøy å se at stadig flere oppdager produktfordelene våre, sier Hægeland i en pressemelding.

Sørlendingen var den aller første lærlingen i Fibo da han kom til bedriften i 2002. Siden har han klatret i gradene og bekledd en rekke roller, fra kundeservice via salg på veien til produktsjef.

Nå tar han steget fra markedssjef for eksport til å få ansvar for alle salgs- og markedsaktiviteter i Norge.

- Jeg har en del av historikken inne, det kan du si. Men grunnen til at jeg nå tar denne jobben handler om det som skal skje fremover. Vi har veldig mye spennende på gang, sier Hægeland.

Han forteller at det vil komme både produktnyheter og andre initiativ som skal sette Fibo ytterligere på våtromskartet. En økt digital satsing har allerede materialisert seg i blant annet helt nye nettsider og digitale opplæringsverktøy, der trinnvise monteringsfilmer etterfølges av spørsmål man må svare rett på for å komme videre.

Fibo vil også oppdatere kolleksjonen for Kitchen Board og benkeplater for å svare på nye trender, er klare med en ny innvendig hjørnelist for veggpaneler og jobber også med en ny løsning for cisternetoppen.