Salgs- og markedssjef

Rokea Gruppen AS er en forretningsforvalter i et mindre konsern. Vi satser på videre vekst mot eksisterende, og nye bransjer. Vårt eldste selskap ble etablert i 2006, men vi ser fortsatt på oss selv som en gründerbedrift – vi har ambisjoner om å utvikle flere spennende konsepter. I tillegg tar vi konsulentoppdrag for ledere som ønsker vekst eller som ønsker en sterk partner som kan avlaste på de uendelige administrative oppgavene.

FirmaCapus for Rokea Gruppen
FylkeOslo
Søknadsfrist09.10.2018

Per i dag forvalter Rokea Gruppen AS blant annet tre godt etablerte elektroselskaper, som hovedsakelig bistår privatkunder med elektrikertjenester. De gjennomfører også oppdrag for bedrifter, men det er kun sporadiske oppdrag per i dag. Vi ser at det er et markedspotensial blant bedriftskundene, og vi ønsker derfor å utnytte det. Sånn sett blir dette noe helt nytt for oss.

Av den grunn ser vi nå etter en Salgs- og markedssjef, som kan kartlegge markedet og identifisere potensielle kunder, deretter ta de steg som skal til for å skape en fast kundeportefølje via rammeavtaler og lignende. Typiske kunder vil være borettslag, sameier, enkeltstående bedrifter og kjeder.

Du vil samtidig jobbe med å videreutvikle salgsstrategier mot privatmarkedet, blant annet ved å finne nye, attraktive produkter, utvikle eksisterende salgsmetoder og annet som skal øke mersalg av produkter og tjenester. Man vil jobbe tett sammen med Linjelederen, som vil ha god teknisk kunnskap innen elektro.

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for måloppnåelse
  • Ansvar for alt salg til eksisterende og nye kunder
  • Utarbeide salgsstrategier og rapportere til ledelsen
  • Overordnet ansvar for markedsplaner og markedsaktiviteter
  • Kartlegge markedet og kundebase for å identifisere potensielle kunder
  • Bidra til videreutvikling av produktsortiment
  • I perioder også delta aktivt i kontaktarbeidet mot kunder
  • Forhandle frem lønnsomme og attraktive avtaler
  • Ansvar for å utarbeide budsjettmål sammen med ledelsen, samt oppnåelse av disse
  • Ta større posisjon i anbudsmarkedet for mindre serviceoppdrag
  • Personalansvar for kundebehandlere og markedskoordinator

Kvalifikasjoner:

  • Du har erfaring fra B2B salg og kan vise til resultater
  • Du har god kompetanse i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
  • Kjennskap til serviceelektrobransjen er et stort pluss
  • Bachelor innen salgsledelse, eller tilsvarende
  • Lang relevant erfaring kan erstatte kravet til utdanning

Personlige egenskaper:

  • Du er en erfaren relasjonsbygger med et bredt nettverk
  • Du motiveres av å jobbe med salg og finne gode løsninger på kundenes behov og ved å inngå avtaler
  • Du har et ønske om å være en nøkkelperson for vekst og utvikling
  • Du er positiv, tillitsvekkende og med høy integritet
  • Du er selvstendig
  • Du er vant til høy aktivitet og har stor arbeidskapasitet
  • Du er strukturert og systematisk
  • Du foretrekker å være proaktiv
  • Du har en evne til å motivere andre til å bli bedre innen salg

Vi tilbyr:

  • Store muligheter for en karriere i et selskap i sterk vekst
  • Gode lønnsbetingelser
  • Kursing og opplæring
  • Gratis kantineordning
  • Gratis bedriftslege hos Aleris
  • Sportslige aktiviteter med kolleger etter arbeidstid
  • Jevnlig med bedriftsarrangementer
  • Et uformelt og hyggelig arbeidsmiljø der smilet alltid sitter løst
  • Bedriftsavtale med Norwegian (rabatt på flybilletter)
  • Bedriftsavtale med Smil Tannlegesenter

Dersom du har spørsmål knyttet til stillingen er du velkommen til å kontakte partner i Capus Arne H. Underdal-Loktu på tlf 91 13 14 14/e-post al@capus.no eller researcher Anette Cathrine Hafstad Øgaard på tlf 90 59 49 37/e-post aho@capus.no.

For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken på denne siden

Vis flere stillinger: