Prosjektleder for utrullingen, Leif Georg Resvoll, viser stolt frem den mer moderne Maxbo-logoen utenfor varehuset i Ole Deviks vei. Foto: Kim SkaugMaxbo Gol var en av de første varehusene som ble omprofilert. Her får Gol-ordfører Heidi Granli æren av å sage over en 2x2, for å markere åpningen - med god hjelp fra varehussjef Per Rune Andersen (tv.) og Maxbo-sjef Thomas Støkken. Foto: Terje BjørnsenVed hver åpning er det stor fest og gode tilbud, og kundene strømmer til. Foto: Maxbo

Ny Maxbo-profil inntar varehusene

 Omprofileringen av alle Maxbos varehus er nå godt i gang. – Målet er bygge merkevaren Maxbo enda sterkere og gjøre varehusene visuelt mer like, sier Linda Ege, kommunikasjonssjef i Maxbo.

– Den nye profilen vil gi Maxbo et betydelig løft. Nå gleder vi oss til at kundene skal oppleve «nye Maxbo» i alle våre varehus, sier Ege.

Omfattende arbeid
Det er et omfattende arbeid å skifte profil i 64 varehus. I løpet av året skal alt stå ferdig. Prosjektleder for utrullingen er Leif Georg Resvoll i Løvenskiold Handel.
– Det er en stor jobb, som det er knyttet store forventninger til. Den nye profilen vil bidra til at Maxbo fremstår som mer moderne og mer enhetlig, sier Resvoll.
I tillegg til ny logo på fasaden, så får varehusene ny profil inne, med helt ny skilting. Samtidig som det nye settes opp, fjernes all gammel kommunikasjon. Det betyr en renere og tydeligere merking av avdelingene og tilbudsvarene. Den nye profilen vil også synes på alle medarbeiderne.
– I samarbeid med Helly Hansen har vi laget nye arbeidsklær, svært like de klærne profesjonelle håndverkere går med. Det blir det ordentlig god kvalitet og komfort. Vi har høy fokus på HMS og plaggene har detaljer som gjør våre medarbeidere ekstra synlige, sier Resvoll.

Lokale åpningsfester
Nå blir det en rekke åpningsfester i alle varehus, etter hvert som de omprofileres. I forkant får alle besøk av Resvolls team, for å tilpasse skilting til det lokale varehuset.
– På den måten får vi valgt de beste løsningen til hvert enkelt sted, sier Resvoll.
Gol og Sinsen er allerede omprofilert som en del av et pilotprosjekt, og har bidratt med en rekke innspill. Markedsavdelingen i Løvenskiold Handel har styrt hele prosessen.
– Nå gjenstår den viktige avslutningen, hvor varehusene spiller en ekstra stor rolle. Jeg er veldig trygg på at dette vil gå svært bra, sier Resvoll.