Innkjøper

Implenia Norge har rundt 600 medarbeidere og kan vise til mange års erfaring og ekspertise innen komplekse infrastrukturprosjekter i hele landet. Vi tilbyr tjenester innen vei- og grunnarbeid, vann og avløp, betongkonstruksjoner, bruer, tunneler og bergrom, vann- og frostsikring, fjellsikring og miljøtjenester.
Implenia Norge har hovedkontor på Lysaker i Oslo. Selskapet har også kontorer i Bergen, Ålesund, Orkdal, Stjørdal, Brønnøysund, Mo i Rana og Bodø samt hovedverksted og lager på Dal i Akershus. Implenia Norge AS omfatter datterselskapene Norbridge AS og Midtnorsk Betongsprøyting AS.
Implenia Norge er en del av konsernet Implenia Group, som er den ledende leverandøren av bygg- og anleggstjenester i Sveits. Konsernet har også en sterk posisjon i det tyske, østerrikske og skandinaviske infrastrukturmarkedet. Implenia ble etablert i 2006, men kan se tilbake på rundt 150 år med konstruksjonshistorie. Implenia bringer ekspertisen til sine høyt kvalifiserte konstruksjonsenheter sammen under taket til et selskap som er aktivt i hele Europa. Selskapet fokuserer på en bærekraftig balanse mellom finansiell suksess og samfunnsansvar.
Konsernet, som har hovedkontor i Dietlikon nær Zürich, har rundt 10 000 medarbeidere i Europa og omsatte for ca. 3,9 milliarder sveitserfrancs i 2017 (33 milliarder kroner). Selskapet er notert på børsen i Zürich (SIX Swiss Exchange - IMPN, CH0023868554).
For mer informasjon se www.implenia.no. Følg Implenia Norge på LinkedIn.

FirmaImplenia Norge
FylkeHordaland, Oslo
StedLysaker eller Bergen
Søknadsfrist16.08.2018

Implenia Norge AS søker en dyktig og motivert kandidat til stilling som Innkjøper. Stillingen inngår i en sentral innkjøpsavdeling og rapporterer til Innkjøpssjef.

Stillingen krever innsikt og forståelse for beslutningsprosesser i større organisasjoner.
Videre må kandidaten ha forståelse for Implenia sin kjernevirksomhet.

DU ER:

  • God til å kommunisere og til å formidle, både til interne og eksterne personer, grupper og prosjekter.
  • Systematisk og selvstendig.
  • Analytisk og strukturert.
  • Utstyrt med høy arbeidskapasitet og sterk gjennomføringskraft.
  • Sosialt robust, tydelig og samtidig smidig i omgangsformen.
  • God på å bidra til samarbeid, og har et imøtekommende vesen.
  • En sterk lagspiller og god til å utveksle ideer og erfaringer.
  • Tålmodig, utholdende og tenker langsiktig.
  • Reisevillig.

DU HAR:

  • Høyere relevant utdannelse.
  • Innkjøps- eller bransjeerfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • En utviklet strategisk forståelse.
  • Kjennskap til leverandør-markedet innenfor bransjen
  • Bra kontrakts-forståelse og erfaringer fra forhandling.
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, både norsk og engelsk. Denne stillingen stiller krav til 100 % nøyaktig norsk skriftlighet.
  • Generelt god IT-kompetanse.

UTDRAG AV ARBEIDSOPPGAVER:

  • Følge opp vedtatte innkjøpsrutiner- og strategier.
  • Bistå og støtte i innkjøpsrelaterte spørsmål fra interne avdelinger og prosjekter.
  • Aktiv deltakelse i anbudsprosesser.
  • Aktivt bruk av innkjøpsverktøy, inkludert intern gjennomgang og opplæring.
  • Aktiv deltakelse i kontraktsmøter og oppstartsmøter, samt prosjekt-evalueringer.
  • Systematisere og strukturere det totale innkjøp i tildelte prosjekter, og drive med aktiv erfaringsoverføring mellom prosjektene.
  • Ajourholde innkjøpsplaner og leverandør-register.
  • Oppfølging av rammeavtaler.
  • Følge opp leverandører og underentreprenører, herunder gjennomføring av revisjoner.
  • Reise ut til selskapets prosjekter, eventuelt å jobbe ut i fra enkeltprosjekter i perioder.

DU FÅR:

  • Personlige og faglige utviklingsmuligheter.
  • Konkurransedyktige betingelser.
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige medarbeidere.

Base for arbeidssted er hovedkontoret på Lysaker eller regionskontor i Bergen.

Mye reising må påregnes; normalt omkring 10-15 dager i måneden. Det kan forekomme både mer og mindre reising i perioder.

Man må inneha et gyldig førerkort.

Vi vurderer kandidater og ber inn til intervjuer til stillingen fortløpende etter fellesferien.

Tiltredelse: Høst 2018  

Kontaktpersoner:

Kari Marie Johansen
HR-leder Tunnel
kari.johansen@implenia.com
98210897
+4798210897

Bogna Aadnevik
Innkjøpssjef
Bogna.Aadnevik@implenia.com
+4798265740

søk her

Vis flere stillinger: