Salgsleder Bent E. Schjønnesen – Nygaard (til venstre) og direktør i Haulotte Scandinavia AB, Robert Magnusson, ser frem mot å styrke posisjonen til Haulotte-maskinene i Norge.

Haulotte tar over for Alturo i Norge

Haulotte Scandinavia AB skal heretter styre sine egne produkter i Norge, etter at selskapet Alturo AS har hatt det norske Haulotte-agenturet de siste fire årene.

– Nå har vi tatt over for Alturo, og vi vil styrke hele Haulotte sitt engasjement i Norge både med service, ettermarked og finans, sier direktør Robert Magnusson i Haulotte Scandinavia AB til Byggeindustrien.

Salgsleder Bent E. Schjønnesen-Nygaard, sier at de ansatte i Alturo blir med Haulotte videre i Norge.

– For min del blir det å ha tettere bånd med Haulotte og Robert Magnusson, slik at varemerket og salgsmarkedet i Norge blir styrket, sier Schjønnesen-Nygaard.

– Krevende marked

Magnusson hevder at det norske markedet er ganske spesielt, og at det skiller seg ut fra blant andre det svenske markedet.

– Det er krevende, blant annet ved at kundene ønsker å teste maskinene over tid i Norge. I så måte vil det være gunstig at Haulotte styrker sin egen organisasjon her, sier Magnusson.

Schjønnesen-Nygaard sier at det er kapitalkrevende å bygge Haulotte-varemerket videre i Norge.

– Nå kan vi rendyrket styrke Haulotte-produktene videre, og det ser jeg frem til. Vi har tro på det norske markedet, og har en langsiktig plan for vekst, sier han.

Oppgradert modellprogram

Magnusson forteller at modellprogrammet har blitt oppgradert og at det nå er topp moderne.

– Brukervennligheten er meget høy, sier Haulotte-direktøren.

Haulotte Scandinavia AB omsetter for rundt 250 millioner svenske kroner i året, og selger årlig om lag 1.300 maskiner.