Ansvarlig for Swecos rekrutteringsprosess

Vil du være med å forme fremtidens byer og samfunn? Da er Sweco stedet for deg. Jobben vår er å sørge for at dagens og morgendagens samfunn kan tilby alt det innbyggerne forventer; rent vann, varme boliger, effektiv transport og moderne sykehus. For å lykkes med det, må vi ha et tett samarbeid med kundene. Derfor er den typiske Sweco-medarbeideren en person som alltid er tilgjengelig, med etterspurt kompetanse og som er engasjert i kundenes prosjekter.

FirmaSweco Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist15.06.2018

Sweco har som mål å være Norges mest attraktive arbeidsplass. På vårt kontor på Vækerø i Oslo er vi nær 500 medarbeidere. Her vil du finne deg lett til rette blant faglig sterke, sosiale og hyggelige kolleger. Du vil inngå i HR-avdelingen som teller åtte kolleger som arbeider med alt innen HR.

I Sweco rekrutterer vi årlig over 300 faste medarbeidere i tillegg til nærmere 100 sommerstudenter og andre midlertidige ansettelser.

Sweco skal rekruttere de skarpeste hodene. Derfor søker vi nå etter deg som er kundenær og engasjert og som vil sikre at Sweco er best på rekruttering.

Stillingsbeskrivelse:

Du vil få ansvar for å lede den faglige utviklingen av Swecos rekrutteringsprosesser og videreutvikle verktøyene vi benytter.

Din viktigste oppgave blir å støtte ledere og bidra til at disse får riktige kandidater på rett sted, enten det er nyutdannede eller erfarne fagfolk. Du vil også sørge for at alle jobbsøkere blir tatt godt vare på, slik at alle sitter igjen med et godt inntrykk av Sweco.

Du vil arbeide tett med en HR-konsulent som jobber 100 % med rekruttering, og du vil rapportere til Direktør for HR og Organisasjonsutvikling.

Sweco har kontorer fra Kristiansand i sør til Svalbard i nord, og du må derfor regne med å reise litt.

Dine arbeidsoppgaver vil omfatte:

  • Kontinuerlig utvikle og følge vår rekrutteringsstrategi sammen med sentrale ledere og HR-avdelingen.
  • Planlegge aktiviteter og delta i prosjekter som sikrer Sweco de klokeste hodene.
  • Samarbeide med kommunikasjonsavdelingen om å utvikle Swecos omdømme, herunder ta initiativ til og delta i rekrutteringskampanjer.
  • Være ansvarlig for sentrale avtaler med rekrutteringsselskaper.
  • Søk etter riktige kandidater, sjekke referanser, intervjue og teste jobbsøkere.
  • Kvalitetssikre og publisere stillingsannonser.
  • Koordinere intervjuer, referanser, lønnsnivå etc. med linjeleder.
  • Rekrutteringssamarbeid med andre Sweco-land.

DIN BAKGRUNN

  • Du har en bachelor- eller mastergrad innen HR, ledelse/organisasjon, økonomi/administrasjon, eller andre relevante fag.
  • Du har gode datakunnskaper og er flink med sosiale medier.
  • Du har erfaring med rekruttering, gjerne innen tekniske fag.
  • God kunnskap om det norske utdanningsmarkedet innen tekniske ingeniørfag er en styrke.
  • Du behersker PowerPoint, Word og Excel - og er god til å formidle budskapene.

DINE EGENSKAPER

  • Du setter deg lett inn i vår virksomhet, liker å jobbe med kunder og skjønner betydningen av et sterkt kundeforhold.
  • Du brenner for rekrutteringsarbeid, tar initiativ og ser tidlig hvor du skal sette inn innsatsen.
  • Du har høy arbeidskapasitet og gir raske og gode tilbakemeldinger.
  • Du er motivert og utholdende.
  • Du snakker og skriver godt norsk og engelsk.

DETTE KAN VI TILBY

  • Mulighet til å bidra til at Sweco blir Norges mest attraktive arbeidsplass.
  • Ansvarsfulle og utviklende oppgaver.
  • Store muligheter til å utvikle deg innen fag- , ledelse- og prosjektarbeid.
  • Et utpreget hyggelig, fleksibelt og sosialt godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger og ledere.
  • Gode og konkurransedyktige betingelser.

Søknadene behandles fortløpende.

Kontaktpersoner:

Stine Kolsrud

Direktør HR og Organisasjonsutvikling

+47 992 62 034

Stine.Kolsrud@sweco.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: