Nye Veier AS søker Leder innkjøp til Hovedkontoret i Kristiansand

Nye Veier AS har vært operativt siden 1. januar 2016. Selskapet eies av Samferdselsdepartementet og er lokalisert med hovedkontor i Kristiansand og fire
utbyggingsområder.

Prosjektporteføljen består av tolv veistrekninger med en investeringsramme på 150 mrd. kroner. Nye Veier AS er en slank og effektiv prosjekt- og byggherreorganisasjon som skal sikre helhetlig og kostnadseffektiv utbygging og drift av trafikksikre hovedveier.

Ledere og medarbeidere i selskapet skal være gode rollemodeller og ha utfyllende kompetanse. Vi vektlegger egenskaper som nytenkning, høy integritet og en offensiv holdning inn mot prosjektutvikling og gjennomføring.

FirmaExperis for Nye Veier
FylkeVest-Agder
StedKristiansand
Søknadsfrist08.06.2018

Nye Veier AS søker Leder innkjøp til Hovedkontoret i Kristiansand.

Stillingen rapporterer til direktør kontrakt og anskaffelser. Den vil ha relasjoner til øvrige deler av organisasjonen, også eksternt, inkludert leverandører
innen relevante områder.

Ansvar og hovedoppgaver

  • Ledelse av enheten innkjøp i NYE VEIER AS
  • Personalledelse for innkjøpere i kontrakt og anskaffelse
  • Ansvarlig for å gjennomføre nødvendige konkurranser ihht selskapets maler og gitte krav til kvalifisering og tildelingskriterier
  • Sikre at vi har tilfang av kvalifisere leverandører
  • Påse at vi innhenter tilbud som sikrer en god konkurranse
  • Sammen med evalueringsteamet gjennomføre evaluering av innkomne tilbud og eventuelle forhandlinger med aktuelle tilbydere
  • Bistå i innstilling på valg av leverandør(er) og sikre at avtale med valgt leverandør blir inngått
  • Sikre at inngått kontrakt overføres til oppfølging og kontroll
  • Bidra til å sikre at leveranser til prosjektene skjer ihht riktig tid og kostnad
  • Sikre at gjennomføringen gjøres ihht selskapets til enhver tid vedtatte styringssystem

Utdannelse:

  • Høyere relevant utdannelse, Bachelor eller Masternivå.

Arbeidserfaring/kompetanse:

  • Erfaring fra arbeid med konkurranser i store prosjekter
  • Det er ønskelig med erfaring og kompetanse fra Lov om offentlige anskaffelser, men er ikke en forutsetning
  • Erfaring fra forhandlinger, evaluering og kontraktsinngåelse
  • Ledererfaring
  • Det er ønskelig med erfaring fra ledelse av anskaffelsesteam

Personlige egenskaper:

  • Må ha plettfri vandel og høy integritet
  • God kommersiell forståelse
  • Tydelig og klar i all muntlig og skriftlig kommunikasjon
  • Forhandlingsvant
  • Forretningsorientert med helhetsperspektiv
  • Nytenkende og resultatfokusert
  • Lagspiller – opptatt av selskapets samlede resultater
  • Kunne jobbe selvstendig for å sikre fremdrift i anskaffelsesprosessen
  • Må i tillegg til norsk beherske engelsk skriftlig og muntlig
  • Åpen, ærlig og høy integritet

Søknadsinformasjon:

Registrer din CV og søk på stillingen på www.experis.no

Frist: Snarest og innen 8 juni 2018.

Arbeidssted: Hovedkontor, Kristiansand

Tiltredelse: Etter avtale.

Kontraktsform: Fast ansettelse.

For ytterligere spørsmål om stillingen eller prosessen, kontakt Experis AS ved;
Senior rådgiver Steinar Instefjord, mobil: 948 57 202 / e-post: steinar.instefjord@no.experis.com

Klikk her for å komme til vår hjemmeside hvor du kan registrere din CV og søke stillingen.

Vis flere stillinger: