Business Controller

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Byggi, Flisekompaniet og Montér.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 179.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist28.05.2018

Vi søker en engasjert og resultatorientert Business Controller til området kategori og logistikk. I Optimera ser vi etter motiverte og resultatorienterte medarbeidere som trives i en hektisk hverdag. Hos oss vil du få spennende utfordringer og delta i sentrale prosjekter, som vil gi deg god personlig og faglig utvikling.

Som Business Controller vil du være en sentral og viktig ressurs for kategori og logistikk. Du vil ha ansvar for økonomirapportering, nøkkeltall og bidra til gjennomføring av effektivitetsforbedrende ute i avdelingene. Stillingen rapporterer til direktør kategori og logistikk og inngår i divisjonens ledergruppe. Vi søker deg som har stor innsatsvilje og engasjement, og som ønsker å lykkes med det du gjør. Vi tilbyr spennende utviklingsmuligheter innen både kategori og logistikkfaget i tillegg til gode karrieremuligheter i Norges største byggevareselskap.

Arbeidsoppgaver

  • Økonomisk analyse og beslutningsstøtte
  • Oppfølging av det totale innkjøpte volum til Optimera
  • Oppfølging av logistikks kostnader på 450 MNOK
  • Utarbeide budsjett og strategiplaner
  • Rapportering, benchmarking og analysering av KPI 'er
  • Prosjektarbeid og forbedringstiltak
  • Sparringspartner for medlemmer i avdelingenes ledergrupper

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen økonomi (Master/Siviløkonomnivå)
  • Helst 2-5 års erfaring fra controlling og/eller økonomistyring
  • Gjerne kjennskap til varehandel og/eller logistikk og kategori
  • Meget gode datakunnskaper (Microsoft Office), og Excel spesielt

Personlig egenskaper

  • Analytisk legning
  • God forretningsforståelse
  • Initiativrik og god gjennomføringsevne
  • Engasjert og målrettet
  • Utadvendt og flink til å kommunisere
  • Tillitsvekkende og gode samarbeidsevner

Vi kan tilby

  • Stilling i en sentral avdeling i offensivt og profesjonelt selskap
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Være en del av et godt og uformelt arbeidsmiljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

For nærmere opplysninger om stillingen ta kontakt med kategori- og logistikkdirektør Harald Johnsen, mobil 97014456 eller innkjøpssjef Stian Sivertsen, mobil 92808823.

Søk stilling

Vis flere stillinger: