Innkjøper/Supply Chain Specialist

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Byggi, Flisekompaniet og Montér.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 179.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist22.05.2018

Innkjøpsavdelingen har en sentral rolle i organisasjonen og samarbeider tett opp mot blant annet salg og kategori. Stillingen vil innebære ansvar for både innkjøp og logistikk. Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Optimera.

Arbeidsoppgaver

  • Bestillinger og oppfølging av egen produktportefølje mot leverandør i M3 og E3
  • Sikre optimal vareflyt og leveranser i Optimera
  • Ukentlig oppfølging av gjeldende KPI 'er
  • Forstå og utfordre valg av varevei, mengder som bestilles etc
  • Være en ressursperson innen logistikk for andre avdelinger i organisasjonen
  • Oppfølging av grunndata og generelt vedlikehold i M3 og E3
  • Kontrollere inngående ordrebekreftelse og faktura fra leverandør mot vår bestilling

Kompetansekrav

  • God kjennskap til datasystemer og bruk av data som arbeidsverktøy
  • Høyere utdanning innen logistikk, økonomi eller lignende er en fordel
  • Erfaring innen innkjøp og god kjennskap til logistikk og vareflyt
  • God økonomisk forståelse
  • Gode formidlingsevner på engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
  • Evne til å sette seg inn problemstillinger og søke økonomisk riktige løsninger

Personprofil

  • Fleksibel, samarbeidsvillig og løsningsorientert
  • Analytisk og strukturert med god forretningsmessig innsikt og forståelse i forsyningskjeden
  • Serviceinnstilt ovenfor kunder, leverandører og kollegaer
  • Motiverende og resultatjagende
  • Ikke redd for å ta på seg arbeidsoppgaver utenfor stillingsbeskrivelsen
  • Høy arbeidskapasitet

Å jobbe for Optimera er morsomt, utfordrende og fartsfylt, og som ansatt hos oss er du en del av den største og mest dynamiske aktøren innen byggevarer i Norge. Med stor innsats og pågangsmot kan du nå langt i Optimera, for vi liker å gi muligheter til folk som jobber for det. Kulturen vår er viktig for oss, og vår visjon Sammen bygger vi vinnere står sterkt! Vi har tre hovedpilarer: Offensiv, Profesjonell og Personlig. Din oppgave blir sammen med alle oss andre å gjøre kundene våre 100 prosent fornøyd hver dag - og å ha det artig i samme slengen.

Vi vil gi deg god opplæring, konkurransedyktig lønn og gode karrieremuligheter. Gode personalkjøpsordninger, forsikringsavtaler og pensjonsordninger kommer i tillegg. Synes du dette høres bra ut? Da håper vi du har lyst til å jobbe hos oss!

Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor i Oslo, og stillingen rapporterer til fagsjef. Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til innkjøpssjef Stian Sivertsen, tlf. 928 08 823.

Søk stilling

Vis flere stillinger: