Innkjøpsleder / kalkulatør

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

«Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke»

Stillingen inngår i Veidekke Entreprenør AS. Veidekke Entreprenør AS driver landsdekkende bygg- og anleggsvirksomhet. Selskapet bygger i hovedsak boliger, yrkesbygg, skoler og andre offentlige bygg, og innen anleggsvirksomheten leveres prosjekter innen vei, bane, kraft, industrianlegg og flyplasser. Veidekke Entreprenør AS har ca. 4 000 ansatte og omsetter for 15 mrd. (2017).

Distrikt Sogn og Fjordane har hovedkontor i Sogndal og avdelingskontor på Sandane og i Volda. Distriktet har en årlig omsetning på ca 300 mill. kroner og rundt 70 ansatte funksjonærer og fagarbeidere. Vi har bygget flere store og prestisjetunge prosjekt, blant annet Nye Øyra skule i Volda, Trivselshagen på Sandane, Ivar Aasen-tunet i Ørsta, Campus Fosshaugane, Sognahallen og Sogningen Storsenter i Sogndal, Amfi i Stryn, Thon Hotell Fosnavåg og Utsikten på Gaularfjellet.

FirmaVeidekke Entreprenør
FylkeMøre og Romsdal, Sogn og Fjordane
StedVolda, Sandane eller Sogndal
Søknadsfrist27.05.2018

Distrikt Sogn og Fjordane søker innkjøpsleder/kalkulatør til prosjekter i Sogn og Fjordane og på Sunnmøre. Arbeidssted Volda, Sandane eller Sogndal. Vi ønsker oss en dyktig leder som tar prosjektansvar for totalentreprisetilbud i samspillsprosesser med kunder og i konkurranser. Du leder kalkulasjonsarbeid i tilbudsfasen, leder innkjøpsprosesser, overvåker markeder, implementerer og følger opp lokale avtaler og har ansvar for kompetanseutvikling i innkjøpsfaget. Som innkjøpsleder og kalkulatør i Veidekke forventer vi at du har sterkt fokus på prekvalifisering, seriøsitet og usikkerhetsstyring.

Arbeidsoppgaver

Som innkjøpsleder/kalkulatør deltar du i kalkulasjonsprosessen for prosjektet, og senere gjennomføring av prosjektet i henhold til kalkyle. Tilbudsarbeid er en sentral del av jobben, og i samarbeid med andre skal du lage tilbudsgrunnlag kunden ikke ønsker å takke nei til. I dette arbeidet inngår blant annet å lede anbudsarbeidet, innhente og evaluere tilbud, innkjøpsplanlegging, tilrettelegge, kvalitetsikre og veilede i forbindelse med større anskaffelser og leveranser, sikre gode innkjøp og avtaler i alle faser av prosjektet, inngåelse og oppfølging av kontrakter med byggherre, underentreprenører og andre aktører.

Kvalifikasjoner

Vi ønsker at du har høyere teknisk og/eller økonomisk utdanning og erfaring fra bygg- og anleggsbransjen. Videreutdanning innen logistikk og innkjøp er en fordel. Du bør ha erfaring med forhandlinger, god kontraktsforståelse og ha et relevant nettverk.

Personlige egenskaper

Vi ønsker at du har gode lederegenskaper og samarbeidsevner, er analytisk, initiativrik, resultatorientert og målrettet. Du har gode kommunikasjonsegenskaper, høy kommersiell forståelse og fokus, og du er god på relasjonsbygging.

Vi tilbyr

I Veidekke blir du en del av en bedrift som er uformell i sin omgangstone og som har et positivt arbeidsmiljø. Du blir en del av et team som både har det gøy på jobben og har høy prestasjonsevne. Vi vet at sterke fagmiljøer gir nøkkelkompetanse som vi er avhengige av. I vår verden er den beste skolen praktisk erfaring i våre prosjekter. Savner du å sitte på skolebenken for å lære noe nytt derimot, er det mange kurs å velge mellom hos vår egen Veidekkeskole. Vi er et stort skandinavisk selskap hvor det er gode muligheter for å tre inn i andre roller etter behov. I Veidekke har vi også gode pensjons- og forsikringsordninger, og du vil sammen med alle andre kolleger få mulighet til å eie egen bedrift. I dag eier vi ca 15 % av verdiene i selskapet, noe som er ganske unikt blant store selskaper i Norge.

Spørsmål om stillingen

Christine Aagård Midthjell

HR-leder

Telefon 916 12 897

Søk stilling