Seksjonsleder - Byggteknisk seksjon

Eiendoms- og byfornyelsesetaten er kommunens grunneier og en aktiv pådriver for utvikling av byen. Oslo er i endring, både sjøsiden og flere andre områder skal i de kommende årene utvikles. Etaten er bl.a. involvert i utviklingen av Fjordbyen, Ensjø, Økern, Hovinbyen og Groruddalen. Etaten forvalter en betydelig bygningsmasse samt ubebygd grunn. Vi er 130 ansatte som holder til i Christian Krohgs gate ved Akerselva.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi ønsker representasjon av kvinner og menn i alle stillingskategorier. Personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for personer med nedsatt funksjonsevne. Eiendoms- og byfornyelsesetatens lokaler er universelt utformet.

Les mer om etaten

FirmaOslo kommune, Eiendoms- og byfornyelsesetaten
FylkeOslo
Søknadsfrist15.05.2018

Vi er på jakt etter en faglig sterk og engasjert leder til Byggteknisk seksjon.

Eiendoms- og byfornyelsesetaten har en sentral rolle i byutviklingen i Oslo med bl.a. ansvar for å utvikle kommunal eiendom, forhandle frem utbyggingsavtaler, kjøpe og selge eiendom, forvalte kommunens utviklingseiendommer m.m. Byggteknisk seksjon inngår i etatens Eiendomsavdeling og har ansvar for å gjennomføre vedlikeholdstiltak, rehabilitering og ombygging på etatens eiendommer og bygging av mindre nybygg. Seksjonen planlegger og prosjekterer tiltakene, utarbeider anbudsdokumenter og ivaretar rollen som byggeleder/prosjektleder i gjennomføringsfasen.

Byggteknisk seksjon bidrar også med faglig kompetanse og samarbeider mye med andre seksjoner i egen avdeling, samt på tvers av organisasjonen. Seksjonen har seks medarbeidere med byggteknisk kompetanse.

Som leder for Byggteknisk seksjon vil du i tillegg til faglig og personalmessig ledelse gjennomføre operative oppgaver knyttet til seksjonens ansvarsområder. Vi ser etter kandidater som trives med denne kombinasjon av arbeidsoppgaver. I tillegg deltar du også i avdelingens ledergruppe og bidrar til den overordnede utviklingen av avdelingen.

Arbeidsoppgaver

  • Lede seksjonen med tilhørende budsjettansvar
  • Utarbeide og kvalitetssikre anbud i samarbeid med Innkjøpsseksjonen
  • Planlegge, prioritere og fordele arbeidsoppgaver innenfor gitte økonomiske rammer
  • Følge opp produksjonen i seksjonen både teknisk, økonomisk og fremdriftsmessig
  • Delta i prosjektgrupper og i samarbeid med andre seksjoner og avdelinger i etaten
  • Utarbeide utkast til politiske saker og svar på spørsmål fra politiske organer
  • Gjennomføre operative prosjektoppgaver og være back-up for egne medarbeidere etter behov

Kvalifikasjoner

  • Sivilingeniørutdanning på mastergradsnivå, helst innen bygg og anleggsfag
  • Erfaring fra eiendomsforvaltning og/eller prosjektledererfaring fra byggebransjen eller rådgivende miljøer
  • Ledererfaring fra offentlig eller privat virksomhet. Prosjektledererfaring kan kompensere for formell ledererfaring
  • Det er en fordel med erfaring fra rehabiliteringsprosjekter

Personlige egenskaper

  • Resultat-, løsnings- og mulighetsorientert
  • Tålmodighet til å trives med å jobbe i skjæringspunktet mellom fag, politikk og bevaring/utvikling
  • Åpen, ærlig, tillitsfull og inkluderende, med evne til å lede medarbeidere med høy faglig kompetanse
  • Du må trives med et høy arbeidstempo og ha gode samarbeidsevner
  • Interesse for digitalisering, miljø/gjenbruk, energi og effektivisering

Språk

  • Norsk

Vi tilbyr

  • Stilling som seksjonssjef, ltr. 59-68, som tilsvarer kr 751 100,- til kr 895 900,- per år
  • En spennende lederstilling i et tverrfaglig kompetansemiljø
  • En sammensatt og variert eiendomsmasse med flere profilerte eiendommer
  • Mulighet for å jobbe kreativt i skjæringspunktet bevaring og utvikling
  • Et trivelig arbeidsmiljø

Kontaktinfo:

Hanne Svith, Avdelingsdirektør 416 48 271
Philippe Caille, Rådgiver 900 71 965
Anne Cathrine Ringnes, Rådgiver 930 85 543

Søk stilling

Vis flere stillinger: