Administrerende direktør Ingvild Storås i Baneservice. Foto: Åsa Maria Mikkelsen

Gode tall for Baneservice

Baneservice leverte i 2017 et godt resultat og et år uten fraværsskader. Resultatet for 2017 før skatt ble på 42,7 millioner, og omsetningen var på 742,5 millioner kroner. 

Omsetnings- og resultatnedgangen fra 2016 skyldes midlertidig fall i offentlige bevilgninger innenfor jernbane i 2017, da den konkurranseutsatte delen av budsjettbevilgningen til Bane NOR til jernbanevedlikehold (fornyelse) var betydelig lavere i 2017 enn i året før.

- Det gode resultatet for 2017 kommer av en prosjektportefølje med god lønnsomhet og meget gode resultater fra datterselskapene. Baneservice kunne også i 2017 se resultatene av kontinuerlig fokus på HMS; i august kunne Baneservice feire ett år uten fraværsskader, og da 2017 ble til 2018 hadde selskapet 521 sammenhengende dager uten fraværsskader, heter det i en melding fra selskapet.

- Jeg er svært fornøyd med resultatet Baneservice leverer i et krevende år for jernbaneentreprenørene, og jeg er spesielt stolt over at vi samtidig leverer et kalenderår uten fraværsskader. Markedsutsiktene ser bra ut fremover. Det skal satses betydelig innenfor jernbane og sporvei, noe som gir et godt grunnlag for konsernets vekststrategi og satsing på videreutvikling av kompetanse og investeringer i maskinparken, sier administrerende direktør i Baneservice AS Ingvild Storås.